Gå til innhold

PC Komponenter til ny pc. Meninger?

Anbefalte innlegg

Er de bra nok/kompatible med hverandre osv..? Tar imot alle tips og forslag til forandringer/forbedriner med åpne armer.. :)

Jeg har planlagt å handle komponentene hos følgende webshops:

Komplett

Microplex

Amraam

mpx.no

3dfxcool.no

Er det noen fordel å bestille alt fra et sted eller bestille fra færre webshops med tanke på frakt/rabatt osv?

- Komponentene -

Kabinett = Antec Miditower m/vindu, Metallic Grey

PSU = Antec strømforsyning, 350W, ATX12V/P4 (Blå LED's)

"CaseMods" = Revoltec Dark Blue 3stk. (ekstra kjølevifter med blå LED's)

"CaseMods" = Sunbeam Kald Katode Basic Kit

"CaseMods" = Sunbeam Kald Katode Sound Control

"CaseMods" = Sunbeam Kald Katode, 20cm, Blå 2stk. (Til å ha inne i kab.)

Hovedkort = ASUS A7N8X Deluxe

Prosessor = AMD Athlon XP 2500+ (Barton)

Prosessor-kjøler = MIST CPU-kjøler, "Silent Twin"

Minne = TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 Minne 184-P

Harddisk = Seagate 80GB Barracuda IV IDE Harddisk (ja jeg vet, 120gb er mye bedre osv. men jeg skal ha 80gb for det er mer økonomisk for meg i den situasjon jeg er i nå..)

DVD/CD-ROM = Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Tray

Skjermkort = Sapphire Radeon 9700 Atlantis PRO (mer for penga enn 9800)

Desktop = Microsoft Wireless Optical Desktop

OS = Microsoft OEM Windows XP Professional

TOTALT MED FRAKT TROR JEG DETTE LANDER PÅ RUNDT:

12200,- :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes heller du bør handle fra mpx.no og microplex istede for alle de andre.La oss si noe ikke virker og du finner ikke ut av det,så må du kanskje sende tilbake hele komponenetene dine til alle du har hanlet hos(utenom microplex og 3dfxcool da),bli litt dyrt med porto/frakt og slikt.

Lenke til kommentar

Ser ut som et bra oppsett det der. Skulle ikke bli noen uoverkommelige problemer :lol:

Neida, burde ikke bli noen problemer i det hele tatt.

Vil bare bemerke at psdata.no er en topp web butikk, anbefaler deg å ta en tur innom der. Topp service og retur/bytte går kjapt.

Ikke ille priser heller :)

Lenke til kommentar
Er det noen fordel å bestille alt fra et sted eller bestille fra færre webshops med tanke på frakt/rabatt osv?

Frakt blir jo fort 100-150 kr. Så det må du vurdere opp i mot hvilke deler/merker/modeller du skal/vil ha og hvor du får kjøpt de.

Dersom du kjøper noe i en annen shop bare for de har den 100 kr. billigere, så sparer du nok ikke noe (særlig) på det.

Lenke til kommentar
** www.pcutstyr.no har generellt lavere priser på "alt" enn både MPX og Komplett, og har omtrent samme utvalg :) **
Det skulle vert store summer å spare før jeg hadde valgt vekk Mpx.no, først og fremst med tanken på returer. Jeg vil vite med sikkerhet at web-shoppen er god med returer hvis noe skulle oppstå.

Beste eks. er itbutikken.no, de som er fornøyd har ikke hatt retur, de som er direkte missfornøyd har hatt retur :lol:

Lenke til kommentar

Bra oppsett. Pass på at du kjøper twinmos m winbond. Også ville jeg nok byttet ut hovedkortet med abit nf7s-v2. Du bør nok bestille alt fra samme sted. (altså en eller annen webshop for komponenter og selvfølgelig det fra microplex fra netopp microplex) Sett opp komponentene dine på en rekke webshopper og bestill der det blir billigst. Vil du ha en personlig anbefaling til så vil jeg si komplett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...