.Andre Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Jeg skal ha nytt skjermkort og det står mellom Radeon HD 6950 2 GB og GeForce GTX 560Ti. Jeg skal bruke det til å spille spill som BF3 og crysis 2. Har lest en god del tester, men de går litt fram og tilbake på hvilket som er best. Det frister litt å gå for Radeon kortet pga at det har 2 GB, men har dette egentlig noe å si i praksis? Har også hørt at Geforce skal være bedre til spill. Men folk sier forskjellig. Hvilket bør jeg velge? En annen ting jeg lurer på, har det noe å si hvilken produsent jeg velger? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Skal du overklokke er 6950 best, det kan slå GTX 570 og HD 6970 etter en overklokk til 900+ Core. Crysis 2 kjører best på Nvidia, og det ser ikke ut til å skulle endre seg med det første, så om det er en prioritet kjøper du GTX 560 Ti. 2GB VRAM svarer seg om du har tenkt å kjøre inn enda et kort til Crossfire eller skal spille på høye oppløsninger over 1920x1200, da du sannsynligvis vil bli flaskehalset av 1GB VRAM lenge før grafikkytelsen til noen av de nevnte kortene hindrer deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå