alexi1444 Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Jeg lurer på om noen har noe tips til hvilke selskaper som har best dekning på norskekysten. har sett på en guide men den tok ikke opp med dekning til sjøs. noen som har noe erfaring eller hørt bra om noe selskap jeg burde satse på? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 (endret) http://www.ice.no/privat/dekning.aspx I dag dekker ICE over 75 prosent av Norges areal, 90 prosent av Sverige og 98 prosent av Danmark. Kystdekningen er så godt som sammenhengende og strekker seg opp mot 120 Km til havs. Endret 30. juli 2011 av taz Lenke til kommentar
alexi1444 Skrevet 30. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2011 "Mobile bredbåndsløsninger hos ICE har markedets høyeste maksgrense for nedlasting på 6GB per måned, så det er bare å surfe i vei." De skriver det, men det står ikke now om hvor mye det koster om man overstiger 6GB pr måned. dette nettverket vil bli brukt til spilling annenhver måned så vet ikke om det er nok. Detter er fra "Alltid" abbonomentet deres. Og takk for svar forresten Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 (endret) Benytter Tjenestene på en måte som tar kapasitet i nettet utover normal bruk, f.eks spidering til ulovlige formål. 1.4 For å sikre at alle våre kunder opplever mest mulig lik tilgang til og god ytelse på Mobilt Bredbånd, forbeholder ICE seg retten til å begrense overføringshastigheten til maksimum 200 kbit/s for kunder som konsumerer mer enn henholdsvis 6 GB (privatkunder) og 10 GB (bedriftskunder) i løpet av en måned.. Du skal slite med å finne noe annet med høyre max grense tror jeg.. Men gaming på mobilt internett er vel ikke noe særlig uansett p.g.a høy ping og mulig ustabiltet.. Endret 30. juli 2011 av taz Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Man får høy ping på 3G grunnet virkemåten. 200ms På ICE har jeg ikke snøring, men det blir det beste og eneste. LTE/4G har ekstrem lav ping. Finnes en graf der ute. Ring ICE og spør etter en teknikker! Rapporter tilbake. 1 Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Ser det nevnes at ICE ligger på normalt ca 80-150ms... Ser det annbefales å gå for routeren da den har mye bedre dekning og har muligheten for ekstern antenne...har du dårlig signal så kan den miste forbinnelsen og tar 1-2 min før den kobler seg opp igjen... Lenke til kommentar
alexi1444 Skrevet 30. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2011 tenkte å ringe, men de er ikke tiljengelige på lørdag og søndag. Tilbudet deres ender også imorgen, altså 6 måneder for halv pris og 1 kr for ruter/usb brikke. er det dyrt for LTE/4G, og hvilke selskaper tilbyr dette? vet du om det er bra dekning både på sjø og på land? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Bestill i dag,du har 14 dager angrerett,så får du med deg tilbudet Lenke til kommentar
covah Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 er det dyrt for LTE/4G, og hvilke selskaper tilbyr dette? vet du om det er bra dekning både på sjø og på land? LTE/4G er det bare dekning for i de aller største byene. Dette kan du foreløpig glemme å bruke på skjøen. Lenke til kommentar
alexi1444 Skrevet 30. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2011 Da ser jeg meg bare nødt til å satse på ICE da Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Kan nevne at ICE sin router har elendig wlan dekning. Så en router ekstra kan jo være nyttig. ICE routeren tar 12volt og viss jeg ikke tar feil 24v. Skal du ha en router ekstra kan jeg annbefale Linksys GL (et eksempel) den takler ca fra 10v til 16v. Forbruker 250mA med wlan, uten wlan er ca det samme. Har selv GL på et 12v batteri. Målte volten på routeren med last på transformatoren til 16v ca. Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 "Mobile bredbåndsløsninger hos ICE har markedets høyeste maksgrense for nedlasting på 6GB per måned, så det er bare å surfe i vei." De skriver det, men det står ikke now om hvor mye det koster om man overstiger 6GB pr måned. dette nettverket vil bli brukt til spilling annenhver måned så vet ikke om det er nok. Detter er fra "Alltid" abbonomentet deres. Og takk for svar forresten Du betaler ikke noe mer etter 6 GB. Etter 6 GB blir hastigheten strupet. Husker ikke i farten hvor mye, men er vel mellom 100 og 200 Kb. Jeg tror også ICE er det du bør satse på. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Hva man bør velge er også avhengig av hvor langt ut man skal. ICE sine sendere og teknologi har klart lengst rekkevidde. Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Brukte Ice langs kysten av norge fra hordaland til nordland forrige uke. Imponert over hvor bra dekkning dem hadde, men er ikke overasket av hastigheten, fikk ofte under 20kbit. Men jeg tror nettet dems er ganske overbelastet i fellesferien fordi jeg har ikke opplevd det så tregt før. Uansett så er det ikke andre leverandører som kan gi noe bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå