mnbruset Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Jeg har tenkt å kjøpe meg en iMac, som jeg har tenkt å bruke til å se film, høre musikk, nedlasting, bilderedigering og litt skolearbeid. Jeg lurer på om det lureste er å bestille den på apple.no eller å kjøpe den i en apple butikk? Ekstra spørsmål: Kan jeg bruke eksterne hardisker (seagate og samsung) som jeg har brukt på pc på mac? Kan jeg koble mobilen min (HTC) og overføre musikk og bilder til iMacen? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Alle maskinene pleier å koste (cirka) det samme på nett og i butikk, så det blir litt opp til deg og hva du tenker. Mange kjøper i butikk fordi de føler det er enklere å forholde seg til en norsk butikk enn Apple, spesielt med tanke på garanti og reparasjoner, hvis det skulle bli aktuelt. Hvis du har en butikk i nærheten så får du jo også muligheten til å prøve maskinen før du eventuelt kjøper den. Lenke til kommentar
phlake Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Applestore har jo gratis frakt på større handler og er like greit som å kjøpe i butikk. Ja, du kan bruke eksterndiskene og HTC-en. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Er det ikke slik med Apple produkter at selv om du kjøper online så kan du ta med produktet om det er noe galt til din lokale Apple forhandler? Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Ekstra spørsmål: Kan jeg bruke eksterne hardisker (seagate og samsung) som jeg har brukt på pc på mac? Kan jeg koble mobilen min (HTC) og overføre musikk og bilder til iMacen? 1. Ja. Men du må kanskje formatera dei. NTFS: Mac Read Only - PC Read/Write Fat: Read/Write (max 4gb) - PC er det samme MAC OC Extended: Mac Read/Write - PC kan ikkje lese. 2. Ja, vil anbefalle DoubleTwist (Link) Lenke til kommentar
anonymous32000 Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 jeg tror ikke det er noe ekstra kostnader når du kjøper i apple butikken, jeg kjøpte min macbook some jeg skriver på nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå