Gå til innhold

Studere, velge jus eller økonomi

sollya

Anbefalte innlegg

Jeg står plutselig mellom to valg igjen(pga. venteliste), jeg må altså velge mellom enten jus eller samfunnsøkonomi til høsten.. yeah and i'm not sure what to choose you know.. er veldig usikker.

Er det noen som har noen innspill for hva man burde gå for?

Jeg er samfunnsengasjert og opptatt av utviklingen som skjer i samfunnet.

JEg liker å se sammenhenger, og følger av ting.

Har lyst til å ha en jobb som kan være til hjelp for folk.

Og så tenker jeg også at jeg har lyst til å jobbe litt internasjonalt og kanskje lære et annet språk.

hmm..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av de to utdannelsene du nevner er nok jus det som gir deg best mulighet til å jobbe internasjonalt. En utdannelsene innenfor jus vil også gi deg bedre muligheter til å hjelpe mennesker på en mer eller mindre direkte måte.

Tenker at det er viktig at du ser på hva de ulike utdannelsene krever av deg. Jus vil nok være mer teoretisk, med mye lesing og pugging. Samfunnsøkonomi vil ha et større innhold av praktisk arbeid, tall, grafer og figurer osv.

Lenke til kommentar

De siste du burde høre på, er oss. Vi kan ikke kjenne din magefølelse for deg. Å ta et så stort valg er nervepinende og fører med seg masse usikkerhet, men det er jo halve morroa!

Jeg vurderte alt fra Barnevern til Brannmann, og endte på en IT-utdannelse, hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...