Gå til innhold

"Windows explorer har sluttet å virke" Når jeg åpner en .mkv fil//mappe

Anbefalte innlegg

Hallo! Jeg nedlasta en .mkv fil fra nettet eller flere..Men nå som jeg åpner noen av disse får jeg problemer, det kommer enn popup som sier at Windows explorer har sluttet å virke, også etterpå kommer det at Windows explorer restarter. Jeg aner ikke helt hvordan jeg skal åpne denne filen. har også laget en dump fil av explorer.exe prossessen(vet ikke om det er den prossesen jeg skulle lage dump fil av, bare tok en tilfeldig en) . Klikk her for å se DUMP filen.

Takk,

Noreply

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sannsynligvis. Ofte trenger du bare en matroska dekoder, ettersom de fleste matroska-kontrainere bruker xvid og aac, som er kodeker som er innebygget i Windows 7 ihvertfall.

Det som skjer er nok at forhåndsvisningen i Windows vil kræsje, fordi dekoderen gjør det, og hvos en DLL kræsjer i et program, så kræsjer programmet også (forståelig, ettersom instruksjonpekeren vil ligge i minnet til DLL-en, så kan den ikke lenger vite hvordan den skal hoppe tilbake til utgangspunktet)

Under Windows 7 har jeg funnet ut at det er ytterst sjeldent en trenger å legge inn codec packs, og har ikke gjort det selv, annet enn for matroska kontaineren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...