Gå til innhold

[Løst] Er brudd på AMLs overtidsregler oppsigelsesgrunn?

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier, er det gyldig grunn til oppsigelse om jeg har arbeidet overtid utover det som er lov i AML?.

Jeg har ikke blitt pålagt overtid av ledelsen, jeg gjorde det på eget initiativ etter kundens ønske.

At jeg kan få en klekkelig bot av arbeidstilsynet er jeg forsåvidt klar over.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Som overskriften sier, er det gyldig grunn til oppsigelse om jeg har arbeidet overtid utover det som er lov i AML?.

Jeg har ikke blitt pålagt overtid av ledelsen, jeg gjorde det på eget initiativ etter kundens ønske.

At jeg kan få en klekkelig bot av arbeidstilsynet er jeg forsåvidt klar over.

er det ikke noe som heter 2 advarsler før oppsigelse da? Med mindre der er veldig alvorlig noe ikke jeg kan se dette tilfellet er.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Jeg var på 18,5 (11 t. ot.) timer iløpet av 24 timer. Samt at de tre foregående dagene var på 12 timer hver (altså 4,5 t. ot. pr. dag) noe som gir 24,5 timer overtid iløpet av sju dager. Ikke hårreisende mye syns jeg. Men jeg vet ærlig talt ikke hva som er alvorlig i en slik sammenheng.

Lenke til kommentar

Dette er ikke alvorlig, og vil mest sannsynlig ikke bli lagt merke til. Det som er viktig, er å ikke jobbe mer overtid i løpet av året enn tillatt etter AML. Er det spesielle grunner, kan man også søke om å få jobbe flere timer overtid enn AML tilsier.

Forresten, betaler kunden overtida du har brukt? Hvis ja, så er antageligvis alt greit. Hvis dette er en fastpris jobb, kan du få problemer fordi bedriften din ikke hadde planlagt å bruke så mye overtid, som igjen gjør at jobben går i minus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...