Gå til innhold

Har du blitt mer sympatisk innstilt til Arbeiderpartiet etter terroren?


Har du blitt mer sympatisk innstilt til Arbeiderpartiet etter terroren?  

210 stemmer

  1. 1. Har du blitt mer sympatisk innstilt til Arbeiderpartiet etter terroren?

    • Ja
      27
    • Nei
      173
    • Vet ikke
      10
  2. 2. Har terroren påvirket deg til å stemme Arbeiderpartiet til høsten?

    • Ja
      6
    • Nei
      178
    • Ville stemt Arbeiderpartiet uansett
      17
    • Vet ikke
      9
  3. 3. Har du fått et mer positivt syn på Jens Stoltenberg?

    • Ja
      111
    • Nei
      86
    • Vet ikke
      13


Anbefalte innlegg

Så du mener at vi ikke har behov for bedre veier i Norge?

Det er ikke nødvendig å vri mine ord. Som sagt, alt kan bli bedre (eventuelt verre).

 

Men dette var et svar på at du skrøt av 10-felts motorveiene i Afrika, som om det var en gyldig grunn for å klage på veiene i Norge, uten å ta forholdene i betraktning.

 

Vi kan trøste oss med Belgia da. Trur muligens dem leder litt foran Norge når det gjelder dårlig vei....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er tragiske, traumatiske, personlige hendelser. Hva slags parti ofrene var med i bryr meg ikke. At folk vektlegger det bryr meg og gjør meg litt irritert, men jeg har også forståelse for at de føler behov for å bygge opp seg selv bl.a. via å fokusere på sine politiske verdier og meninger.

 

Mer demokrati? Til helvete med DLD. Inntil da, Jens, ikke bare er du en løgner, du og ditt parti er en trussel mot folkets frihet, mot et sant demokrati, spesielt når dere er så villige til å dele overvåkningsdata med så mange fremmede makter, og enda mer når vi på ingen måte får samme innsikt i hva som faktisk foregår i myndighetenes kontorer og arbeid.

Endret av KarlRoger
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Jeg har ikke blitt mer sympatisk overfor Arbeiderpartiet. Det er familiene og vennene jeg har hatt i tankene, ikke Stoltenberg & Co. Hendelsene kommer ikke til å påvirke hvilket parti jeg stemmer. Stoltenberg har derimot overrasket meg positivt.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke blitt mer sympatisk overfor Arbeiderpartiet. Det er familiene og vennene jeg har hatt i tankene, ikke Stoltenberg & Co. Hendelsene kommer ikke til å påvirke hvilket parti jeg stemmer. Stoltenberg har derimot overrasket meg positivt.

Ja, for det er Stoltenberg, og ikke Arbeiderpartiet, som har gjort en god jobb.

 

Mitt politiske ståsted har ikke endret seg etter denne saken, men jeg er imponert over Stoltenberg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror kanskje at terroren vil føre til økt valgdeltakelse denne høsten. AP får sikkert en del nye stemmer fra folk som kanskje ikke hadde kommet til å stemme hadde det ikke vært for terroren. Det vil trolig også være en del andre sofasittere som forutser dette og som da gir sin støtte til andre partier for at ikke AP skal dra for stor fordel av denne effekten. Alt i alt tror jeg at AP valgmessig sett vil tjene på 22/7. Kanskje ikke så mye på lang sikt, men ved dette valget tror jeg effekten blir godt synlig.

Lenke til kommentar

Har de endret ideologi og program siden hendelsen? Nei, i så fall er jeg ikke mer sympatisk - hvorfor skulle jeg være det?

 

11% økning av ren sympati? Jeg har ikke ord. Hva slags gnomer er det som befolker dette landet hvis de med fullt alvor skifter parti over natten fordi de synes synd på AP? Hallo, AP har fortsatt den samme politikken som dere var uenig med for noen dager siden!! *facepalm*

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har blitt mindre sympatisk innstilt til Arbeiderpartiet nå, måten de bruker terroren til å fremme seg selv, spesielt AUF. At noen i det hele tatt vil stemme Arbeiderpartiet på grunn av Jens Stoltenberg sine taler, som han helt sikkert ikke har laget selv er sprøtt og viser hvor lite Nordmenn egentlig bryr seg om hva som skjer med landet de bor i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har fått litt mer respekt for Stoltenberg som leder, men er blitt svært mindre sympatisk innstillt til AP generelt. Har allerede mistet mye respekt til AP og Høyre for at de tvang igjennom DLD. Nå har det til og med vært snakk fra enkelte røster om at nettdebatanter skal stå frem med fullt navnt, noe som er så virkelighetsfjernt og like historieløst som å foreslå ikke-hemmelige valg. Jeg tviler på at det blir å skje i noe betydelig omfang (f. eks at alle på Diskusjon.no skal stå frem med fullt navn), men hvis enkelte nettaviser og blogger tar det skrittet er det ille nok i seg selv. Alt dette til tross for at Stoltenbergs ord var at vi skulle møte terroren med mer demokrati og åpenhet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

For meg er det enten Venstre, SV eller Arbeiderpartiet... Og til og med Rødt... Det blir enten AP eller SV, neste valg tror jeg... Det jeg tenker er det beste er jo det norske spleiselaget. Og jeg syntes ikke noe synd på de rikeste borgerne, derfor blir det aldri Høyre eller FrP, eller KrF for den sakens skyld... Det må bli de partiene som forsøker å gjøre det bedre for alle ved at vi spleiser på alle de viktigste tingene i samfunnet...

Herregud...er det mulig å bli mer naiv? :D Ikke bare i dette innlegget her det synes så godt, men i en god del andre her på politikk og samfunn også..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er jeg forholsvis ung, men dem som står i sykehjemskø har ikke tid til å vente på at Stoltenberg skal "finne en løsning".......

Det har alltid vært sykehjemskø, det har alltid vært operasjonskø, det har alltid vært dårlige veier, det har alltid vært lite penger til skolene osv... Og alt dette på tross av at både AP/de rødgrønne og andre partier har sittet med makta i løpet av de siste 20 årene.

 

Folk vil alltid ha noe å klage på, og det finner de hvis de vil. Klart, mye kunne vært bedre, men det kunne også vært verre. Norge er et av de beste landene å bo i, og er flere ganger blitt rangert som nummer én. Det er også det rikeste landet i verden, sammen med Japan. Så NOE riktig må ha vært gjort av både AP og alle de andre partiene som har sittet ved makta i løpet av de siste 20 årene.

Tja, sykehjemskøene var vel nærmest borte etter litt tid med borgerlig styre, før det tok helt av igjen da de røde skulle på nytt reformere. Og, har du vært litt rundtom i verden? Tror du kjapt ville fått problemer med synet ditt på Norge, hvis du tok deg en liten rundreise. Dette er stort sett ren propaganda som Ola Pottit kjøper rått - som vanlig.

Lenke til kommentar

For meg er det enten Venstre, SV eller Arbeiderpartiet... Og til og med Rødt... Det blir enten AP eller SV, neste valg tror jeg... Det jeg tenker er det beste er jo det norske spleiselaget. Og jeg syntes ikke noe synd på de rikeste borgerne, derfor blir det aldri Høyre eller FrP, eller KrF for den sakens skyld... Det må bli de partiene som forsøker å gjøre det bedre for alle ved at vi spleiser på alle de viktigste tingene i samfunnet...

Herregud...er det mulig å bli mer naiv? :D Ikke bare i dette innlegget her det synes så godt, men i en god del andre her på politikk og samfunn også..

Kan du begrunne dette utsagnet?

Lenke til kommentar

Nå er jeg forholsvis ung, men dem som står i sykehjemskø har ikke tid til å vente på at Stoltenberg skal "finne en løsning".......

Det har alltid vært sykehjemskø, det har alltid vært operasjonskø, det har alltid vært dårlige veier, det har alltid vært lite penger til skolene osv... Og alt dette på tross av at både AP/de rødgrønne og andre partier har sittet med makta i løpet av de siste 20 årene.

 

Folk vil alltid ha noe å klage på, og det finner de hvis de vil. Klart, mye kunne vært bedre, men det kunne også vært verre. Norge er et av de beste landene å bo i, og er flere ganger blitt rangert som nummer én. Det er også det rikeste landet i verden, sammen med Japan. Så NOE riktig må ha vært gjort av både AP og alle de andre partiene som har sittet ved makta i løpet av de siste 20 årene.

Tja, sykehjemskøene var vel nærmest borte etter litt tid med borgerlig styre, før det tok helt av igjen da de røde skulle på nytt reformere. Og, har du vært litt rundtom i verden? Tror du kjapt ville fått problemer med synet ditt på Norge, hvis du tok deg en liten rundreise. Dette er stort sett ren propaganda som Ola Pottit kjøper rått - som vanlig.

Hvordan ble køene borte under borgelig styre? Hva slags magi er det høyrepartiene bruker for å fjerne køer? På samme måte som tannhelsetjenesten? Gjøre det så dyrt at bare fåtallet har råd til det, og på den måten minsker køen???

Lenke til kommentar

Jeg har fått litt mer respekt for Stoltenberg som leder, men er blitt svært mindre sympatisk innstillt til AP generelt.

De fleste høyrefolka her inne sier det.

 

Nå har det til og med vært snakk fra enkelte røster om at nettdebatanter skal stå frem med fullt navnt,

Arbeiderpartiet har ikke foreslått noen lov om det....

 

noe som er så virkelighetsfjernt og like historieløst som å foreslå ikke-hemmelige valg.*

Det er forskjell på hemmelige valg, og dette du snakker om. Det er i det hele tatt virkelighetsfjernt å snakke om...

 

Jeg tviler på at det blir å skje i noe betydelig omfang (f. eks at alle på Diskusjon.no skal stå frem med fullt navn), men hvis enkelte nettaviser og blogger tar det skrittet er det ille nok i seg selv. Alt dette til tross for at Stoltenbergs ord var at vi skulle møte terroren med mer demokrati og åpenhet.

Så hvorfor all denne AP kritikken? Hvis Stoltenberg mente at vi skulle møte terroren med mer demokrati og åpenhet... og folk ikke hører på dette, så er det ikke AP eller Stoltenberg sin skyld...

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

 

Herregud...er det mulig å bli mer naiv? :D Ikke bare i dette innlegget her det synes så godt, men i en god del andre her på politikk og samfunn også..

Kan du begrunne dette utsagnet?

 

Tja, hvor skal man begynne :hmm:

 

- Du har jo nærmest uttalt at skatt er løsningen på all verdens problemer

- Og det spleiselaget du snakker om, ønsker jeg gjerne å høre mer om? :)

- Likte spesielt denne godt:

Runerask:

"Du har iallfall ikke fått med deg sannheten om eldre som ikke får komme på aldershjem, eller skolene som er så nedpinte at elevene snart skriver på dopapir......"

 

Turbonello:

"Har jeg ikke? Dette er jo ting Arbeiderpartiet og SV kan fikse... Det er ingen ting som peker i den retningen av at høyrevridd politikk vil løse disse problemene, uansett hvor mange ganger dere påstår noe sånt...."

 

 

Denne kommentaren må jo nesten bare rammes inn. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvordan ble køene borte under borgelig styre? Hva slags magi er det høyrepartiene bruker for å fjerne køer? På samme måte som tannhelsetjenesten? Gjøre det så dyrt at bare fåtallet har råd til det, og på den måten minsker køen???

 

Hørt om effektivisering? Er ganske mange ledd man kan ta tak i!..men nå er det jo totalt vanskjøttet på nytt, og vil ta flere år og kunne ordne opp i.

Og hva med tannhelsetjenesten mener du? Den er vel ikke forandret mye siden AP kom til makta for 60+ år siden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...