Gå til innhold

Har du blitt mer sympatisk innstilt til Arbeiderpartiet etter terroren?

Har du blitt mer sympatisk innstilt til Arbeiderpartiet etter terroren?  

210 stemmer

1. 1. Har du blitt mer sympatisk innstilt til Arbeiderpartiet etter terroren?

• Ja
      27
    • Nei
      173
    • Vet ikke
      10
  2. 2. Har terroren påvirket deg til å stemme Arbeiderpartiet til høsten?

• Ja
      6
    • Nei
      178
    • Ville stemt Arbeiderpartiet uansett
      17
    • Vet ikke
      9
  3. 3. Har du fått et mer positivt syn på Jens Stoltenberg?

• Ja
      111
    • Nei
      86
    • Vet ikke
      13

Anbefalte innlegg

Har lurt litt på hvordan terroren vil påvirke valget til høsten, og starter derfor en poll.

Terroren påvirker ikke min stemmegivning, her blir det Høyre uansett. Det har heller ikke endret mitt syn på Arbeiderpartiet sånn generelt, men synes Stoltenberg har klart seg veldig bra så han har jeg fått et mer positivt syn på.

Endret av Strappado
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var vel mye av politiken til AP som gjorde at ABB gjorde det han gjorde.

Jeg er ikke noen tilhenger av AP, men hvordan kan politikken deres være ansvarlig, i selv den minste grad, for hva ABB gjorde? Da kan vi jo i samme slengen si at FrP er ansvarlig også, og begynne å sette begrensninger på ytringsfriheten for at ikke noen skal påvirke noen til å gjøre noe slikt igjen. Best vi setter alle nordmenn i gulager for sikkerhets skyld, for hvordan skal vi kunne vite hvilken politikk eller ytringer som får en slik fyr til å gå av skaftet?

Ellers er jeg imponert over regjeringens håndtering av saken, de har gjort alt riktig.

Lenke til kommentar

Har lurt litt på hvordan terroren vil påvirke valget til høsten, og starter derfor en poll.

Terroren påvirker ikke min stemmegivning, her blir det Høyre uansett. Det har heller ikke endret mitt syn på Arbeiderpartiet sånn generelt, men synes Stoltenberg har klart seg veldig bra så han har jeg fått et mer positivt syn på.

Du kan være tilhenger av AP uten å i det hele tatt la deg påvirke til et annet valg enn før, på grunn av disse terrorhandlingene. Så stemmene her forteller egentlig ingen ting om hva folk stemmer fra før, eller hvor de(vi) står politisk. At man har fått mer sympati betyr heller ikke at man velger å stemme på det... Det er mange her som stemte arbeiderpartiet sist valg og som svarte NEI på det første spørsmålet, og det andre spørsmålet. Det siste er jo merkelig... Det er stilt til folk som generelt sett, før terrorhandlingen misslikte Jens Stoltenberg. En trend nå er å misslike Jens Stoltenberg fordi DLD ble innført...

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle det påvirke det i AP's favør? AP har da ikke gjort noe godt, det er vel heller tvert imot. Var vel mye av politiken til AP som gjorde at ABB gjorde det han gjorde.

Jeg ser en tendens til å kritisere AP ut i fra sin egen kunnskapsløshet her...

"AP har ikke gjort noe godt" - er et utsagn som sier mer om nivået til den som uttalte det enn om AP selv...

Mente ikke at de var ansvarlig. Men her melder jeg meg ut av samtalen. Jeg holder meg for det meste unna politikk da ingen noensinne kommer til å bli enig, og det å diskutere det bare blir meningsløst.

Med en slik holdning, er det nok best at du holder deg unna, ja =)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, det har ikke endret mitt ganske negative syn på Arbeiderpartiet eller Stoltenberg generelt, og jeg kommer nok aldri til å stemme på dem (eller SP/SV for den saks skyld).

Det viser seg derimot at mange andre desverre har latt seg påvirke, i følge denne VG-artikkelen. Men det er nok såkalte "sympati-stemmer", så jeg tror det faller tilbake ganske kjapt.

Lenke til kommentar

3 X nei.

Vil aldri komme til å stemme på AP.

Har ikke helt bestemt meg for hvem jeg skal stemme på til høsten.

Ved kommunevalget tror jeg at jeg stemmer FRP, men er ikke sikker, da de ser ut til å samarbeide med Høyre lokalt.

Men er ikke noe annet alternativ egentlig.

Ved fylkestingsvalget er jeg mere usikker, får se hvem som stiller lister.

Endret av Vårbris
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Jeg er et tidligere Ap-medlem. Men begeret rant over etter AP's iver etter DLD og Jens Stoltenbergs iver i å ta over Kongens plass, valgte jeg å melde meg ut i fra det partiet.. Akkurat nå er jeg partiløs, men jeg skal benytte meg av min demokratiske rett, nemlig det å stemme, selv om jeg kommer til å stemme blankt ved kommunevalget, og antagelig ved neste stortingsvalg. Så jeg svarte 3 x nei på denne pollen..

Lenke til kommentar

3 X nei.

Vil aldri komme til å stemme på AP.

Har ikke helt bestemt meg for hvem jeg skal stemme på til høsten.

Ved kommunevalget tror jeg at jeg stemmer FRP, men er ikke sikker, da de ser ut til å samarbeide med Høyre lokalt.

Men er ikke noe annet alternativ egentlig.

Ved fylkestingsvalget er jeg mere usikker, får se hvem som stiller lister.

Hva er ulempen med at FrP samarbeider med Høyre. Hvor er logikken bak dette utsagnet?

Ny meningsmåling, AP frem 11%

http://www.nettavise...icle3200207.ece

Dette er rett og slett pga. frykt for å si noe feil. Mange føler sikkert at det "rette" svaret vil være AP, som følge av terrorhandlingene. Det er tabubelagt å mene noe annet for øyeblikket.

Det er iallfall min mening.

Eller at mange har blitt mer politisk aktive... Eller fått mer forståelse av hva AP står for... og liknende...

Lenke til kommentar

Jeg er et tidligere Ap-medlem. Men begeret rant over etter AP's iver etter DLD og Jens Stoltenbergs iver i å ta over Kongens plass, valgte jeg å melde meg ut i fra det partiet.. Akkurat nå er jeg partiløs, men jeg skal benytte meg av min demokratiske rett, nemlig det å stemme, selv om jeg kommer til å stemme blankt ved kommunevalget, og antagelig ved neste stortingsvalg. Så jeg svarte 3 x nei på denne pollen..

Så du endrer politisk ståsted på grunn av slike overfladiske ting? Det tror jeg ikke noe på. En sånn person ville ikke ha støttet arbeiderpartiets politikk i første omgang...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Så du endrer politisk ståsted på grunn av slike overfladiske ting? Det tror jeg ikke noe på. En sånn person ville ikke ha støttet arbeiderpartiets politikk i første omgang...

Tror gjør du kirka!

Jeg har endret mitt ståsted, etter iveren med DLD, da dette er definitivt ikke overflatisk, men et dyptgripende inngrep i mitt personvern. Og i forhold til «medaljesaken» så ser man hvor virkelighetsfjern Jens Stoltenberg er. Og jeg kan ikke slutte opp om et parti som oppfører seg på denne måten, og for å markere min misnøye, så utøver jeg min demokratiske rett, nemlig å melde meg ute av den organisasjonen.

En sånn person

Dette er en kommentar i fra en «bedreviter». Etter mine preferanser er dette en typisk «lavpanna» argumentasjon.. og fortjener egentlig ikke noen kommentar.. Du påberoper deg retten til å kjenne meg, skjønner jeg. Hadde vært fint å fått utdypet den setningen litt mere, for hva mener du egentlig med den?

Lenke til kommentar

Tror gjør du kirka!

Jeg har endret mitt ståsted, etter iveren med DLD, da dette er definitivt ikke overflatisk, men et dyptgripende inngrep i mitt personvern. Og i forhold til «medaljesaken» så ser man hvor virkelighetsfjern Jens Stoltenberg er. Og jeg kan ikke slutte opp om et parti som oppfører seg på denne måten, og for å markere min misnøye, så utøver jeg min demokratiske rett, nemlig å melde meg ute av den organisasjonen.

Det er da viktigere ting i partiet enn den banale tingen der? Unnskyld, jeg sier bare min mening, og selvsagt skal du gjøre det du selv mener er riktig... Men jeg syntes at det er rart... Din utmelding vil ikke påvirke dette på noen måte... Det er jo arbeiderpartimedlemmer som utformer politikken, slik sett kan du være med på å påvirke innad i partiet.. Du kan stemme i mot forslaget og så videre... Siden du var tilhenger før, så går jeg også ut i fra at de har et verdigrunnlag som du er enig i. Jeg er ikke enig i alt partiet står for og mener, og det er det sannsynlig svært andre som gjør også, men mesteparten kan man jo være enig i... For eksempel så kan jeg stemme partiet Venstre, men partiet trenger ikke bare gjøre ting jeg liker... Jeg tror du vil finne mange problemer dersom du tenker slik... Du må bare jobbe for det du mener er det mest riktige innen det partiet du mener har flest meninger som korresponderer med dine egne.

En sånn person

Dette er en kommentar i fra en «bedreviter». Etter mine preferanser er dette en typisk «lavpanna» argumentasjon.. og fortjener egentlig ikke noen kommentar.. Du påberoper deg retten til å kjenne meg, skjønner jeg. Hadde vært fint å fått utdypet den setningen litt mere, for hva mener du egentlig med den?

Ja, sorry. Ikke ondt ment. ;)

Jeg mente bare at DLD er en mer overfladisk ting... Hva med alt det andre partiet står for? Er du plutselig uenig i absolutt alt, bare på grunn av denne ene tingen? Og dersom det er Stoltenberg det er noe galt med, hvorfor ikke stemme på noen andre til å lede partiet? Han er tross alt valgt frem av arbeiderparti-medlemmer, og sånn sett kan du være med å påvirke dersom du ønsker det.. :)

Jeg velger heller ikke å sluke alt det VG måtte si om medaljesaken. Jeg mener han svarte ganske godt på dette.. Jeg undersøkte ganske nøye, og jeg føler ikke at han skyver kongen unna... Det er motstandere av dette partiet som bruker det for alt det er verd, og sånn vil de alltid gjøre.. De gjør jo ikke noe annet enn å lete etter menneskelige feil... Ingen er perfekt selvfølgelig.. men jeg personlig mener denne mannen er en rimelig god leder, men at selvsagt, det finnes sikkert også andre folk som kan lede like bra... :)

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...