isprins Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Hei, jeg får ikke mms til å fungere på min Motorola MB525 Defy, som jeg har kjøpt for 3 dager siden. Den sender mms'ene, men de kommer ikke frem. Mine innstillinger er: instillinger for mobile nettverk > velg nettverk:automatisk operatørvalg:automatisk instillinger for smsc:+4790000300 Mobile nettverk: *APN 1* Name: Ventelo Internett APN: internet.ventelo.no Proxy: [Not set] Port: [Not set] Username: [Not set] Password: [Not set] Server: [Not set] MMSC: [Not set] MMS Proxy: [Not set] MMS Port: [Not set] MCC: 242 MNC: 01 APN type: default autoriseringstype : pap *APN 2* Navn: Ventelo MMS APN navn: mms.ventelo.no mellomtjener: [Not set] Port: [Not set] Username: ventelo Password: 1111 Server: [Not set] MMSC: http://mmsc/ MMS Proxy: 10.10.10.11 MMS Port: 8080 MCC: 242 MNC: 01 APN type: mms autoriseringstype: pap Det er oppsettet jeg har fått fra telio mobil. Jeg har også forsøkt å skru telefonen av og på, men forsatt det samme problemet med MMS. Datatrafikk virker, da jeg kommer meg på nett uten å være tilkoblet wlan. Jeg har også prøvd å sende mms med wlan avskrudd, eller påskrudd. Uten at det hjelper noe.. Telio support har også fått vite hvilke telefonnumre jeg har sent til, samt tidspunkt. Dette har de nå brukt nesten 2 dager på å finne ut av, så det er tydelig at de sliter. Mms fungerte på min nokia 6300, som jeg brukte til jeg kjøpte meg motorola defy. Lenke til kommentar
StreakingCaddis Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Har du sjekket: Settings > Data manager > Data delivery > og huket av på alle alternativene? Det er mulig det heter noe annet på DEFY, men let etter de alternativene i hvert fall. Sjekk i tillegg også ut: Settings > Wireless and Networks > Mobile Networks > Access Point Names > og sjekket at det lyser grønt til høyre for de tilgjengelige innstillingene? Lenke til kommentar
isprins Skrevet 31. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2011 Har du sjekket: Settings > Data manager > Data delivery > og huket av på alle alternativene? Det er mulig det heter noe annet på DEFY, men let etter de alternativene i hvert fall. Sjekk i tillegg også ut: Settings > Wireless and Networks > Mobile Networks > Access Point Names > og sjekket at det lyser grønt til høyre for de tilgjengelige innstillingene? Jepp, det jeg fant ut var at det lå alt for mange helt like APN'er inne. Da ble telefonen forvirra for å si det sånn. Det skal kun ligge tre der: telenor dun ventelo internett ventelo mms. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå