Gå til innhold

Radeon 9800 pro passer ikke?


Anbefalte innlegg

Har akkuratt blitt ferdig med å montere pcen min, da jeg skulle montere skjermkortet mitt i A7N8X deluxe hovedkort som er satt inn i et Lian Li kabinett (pc65busb) passet det ikke, jeg får ikke festet det i den skruen som skal holde det på plass. Noen andre som har hatt problemer med det, eller vet hvordan jeg fikser det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres nesten ut som om det ikke sitter ordentlig nede i agp-porten. Er du helt sikker på at du har fått det ordentlig på plass ? :wink:

 

Joda, jeg har sjekket det. Det sitter helt nede i agp porten, men jeg får ikke festet skruen der med PCI slottet.

Det kan være at du har for høye skruer som du bruker til å feste hovedkortet med, (de messing skruene som du fester hovedkortet oppå) eller at kortet ikke treffer nedi helt framme. Hva skal eg kalle det, en festeannordnig/styreannordning. Håper du skjønner hva eg mener.

Lenke til kommentar
Blir skruehullet liggende på feil sted eller har du mellomrom mellom kortets festepunkt og kabinettet ?

 

jeg får ikke festet skruen fordi det er et slags mellomrom mellom grafikkortet og hovedkortet, det er ca. en halv cm mellom der jeg skal feste grafikkortet og det det står.

Lenke til kommentar

jeg har lian li og asus a7n8x deluxe eller hva det nå var igjen. har samme problemet. var et lite mellomrom så det ikke passa helt. jeg bøyde feste bittelitt på skjermkortet å brukte litt rå makt eller hva en skal si å fikk hele greia på plass. var riktinok ikke så veldi stort mellomrom her da. blir nesten så en kan kalle det feilplasering av agp slotten.

Lenke til kommentar

Hei

 

Hadde samme problem tidligere. Det skyldes at hovedkortet ikke er justert skikkelig i festene.

 

Gjør som følger:

Ta ut alle kort i PCI/AGP porter

Skru løs alle skruene som fester HK men ikke ta de ut.

Skyv hvedkorten så mye du klarer mot bekkant av maskinen og fest noe skruer. Det er mulig at du må tra i HK mens du fester de førse skruene.

Sjekk om AGP kortet passer nå.

Hvis det er bedre fester du alle skuene i hovedkortet og moterer alle kort på ny. Pass på at du får "spissen" av festet for grafikkorten ned på rett sted eller får du det ikke på plass.

 

Bjørnen

Lenke til kommentar
Hei

 

Hadde samme problem tidligere. Det skyldes at hovedkortet ikke er justert skikkelig i festene.

 

Gjør som følger:

Ta ut alle kort i PCI/AGP porter

Skru løs alle skruene som fester HK men ikke ta de ut.

Skyv hvedkorten så mye du klarer mot bekkant av maskinen og fest noe skruer. Det er mulig at du må tra i HK mens du fester de førse skruene.

Sjekk om AGP kortet passer nå.

Hvis det er bedre fester du alle skuene i hovedkortet og moterer alle kort på ny. Pass på at du får "spissen" av festet for grafikkorten ned på rett sted eller får du det ikke på plass.

 

Bjørnen

 

:yes: Har opplevd lignende problem selv!

Lenke til kommentar
Hei

 

Hadde samme problem tidligere. Det skyldes at hovedkortet ikke er justert skikkelig i festene.

 

Gjør som følger:

Ta ut alle kort i PCI/AGP porter

Skru løs alle skruene som fester HK men ikke ta de ut.

Skyv hvedkorten så mye du klarer mot bekkant av maskinen og fest noe skruer. Det er mulig at du må tra i HK mens du fester de førse skruene.

Sjekk om AGP kortet passer nå.

Hvis det er bedre fester du alle skuene i hovedkortet og moterer alle kort på ny. Pass på at du får "spissen" av festet for grafikkorten ned på rett sted eller får du det ikke på plass.

 

Bjørnen

 

:yes: Har opplevd lignende problem selv!

 

Me too, men med PCI, ikke AGP... :roll:

Lenke til kommentar
Høres nesten ut som om det ikke sitter ordentlig nede i agp-porten. Er du helt sikker på at du har fått det ordentlig på plass ? :wink:

 

Joda, jeg har sjekket det. Det sitter helt nede i agp porten, men jeg får ikke festet skruen der med PCI slottet.

 

Vet ikke hvor mye peiling du har, så dette forslaget er kanskje dumt. Men har du satt kortet i agp-sloten (den brune). Ser du har skrevet pci-slot ovenfor.

Lenke til kommentar
Høres nesten ut som om det ikke sitter ordentlig nede i agp-porten. Er du helt sikker på at du har fått det ordentlig på plass ? :wink:

 

Joda, jeg har sjekket det. Det sitter helt nede i agp porten, men jeg får ikke festet skruen der med PCI slottet.

 

Vet ikke hvor mye peiling du har, så dette forslaget er kanskje dumt. Men har du satt kortet i agp-sloten (den brune). Ser du har skrevet pci-slot ovenfor.

 

Litt vanskelig å forklare med ord, så her er et bilde:

 

http://www.lianli.com/11302001jcL_pc_case/..._case/pc65.html nest nederste til høyre, håper det klarner opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...