Christiaan Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Hei! Begynner 2. året på videregående skole. Jeg har tenkt til å bli siviløkonom og ta Bachelor og Master hos BI. Men det jeg lurer på er følgende: Jeg skal velge språk, samfunnsfag og økonomi, og da må jeg velge programmfag under de kategoriene. Men på BI og andre utdanningsskoler står det at du trenger: Dokumenterte kunnskaper i matematikk tilsvarende matematikk R1 eller matematikk S1 + S2, evt. 2MX, 2MY eller 3MZ. Derfør er mitt spørsmål til befolkningen om det går ann å ta denne fordypningen i matte, selvom jeg velger Språk, samfunnsfag og økonomi. Setter veldig stor pris på svar fort, i og med at jeg begynner på skole om drøye 3 uker.. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Ja, det går. De fleste som velger den samfunnsfaglige retningen, velger å ta matematikk S1 + S2. Lenke til kommentar
Christiaan Skrevet 30. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2011 Takk! men hvordan gjør jeg det? Det er jo ikke som et av programmfagene? Lenke til kommentar
masb Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Jo, det er det. Du får to timer ekstra i uken i forhold til de som velger 2P. Lenke til kommentar
Christiaan Skrevet 30. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2011 http://vilbli.no/4daction/WA_Kursbeskrivelser?ASP=14009&Ran=16108&Niva=V&Kurs=V.ST0041----_V.STSSA2----&Area=9&Return=WA_KURSTILBUD&TP=30-07-11#goto se der. Der står programmfagene for samfunnsfag linjen.. Og da er ikke s-matte eller r-matte presentert. Lenke til kommentar
crystalcastles Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Hvis du leser litt lengre ned, så ser du at 2P/2T kan erstattes med S1/R1. S1 og R1 går innenfor valgfagene i realfag, men du kan likevel velge det selvom du går språk, samfunnsfag og økonomi. Lenke til kommentar
Christiaan Skrevet 30. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2011 åja, men går de ut over de andre valgprogrammene jeg skal velge? Altså samfunnsøkonomi, rettslære osv osv? eller erstatter de bare matten med en mer fordypning? Lenke til kommentar
crystalcastles Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Du får jo velge 3 valgfag ikke sant? Siden du erstatter 2P/2T med S1/R1 så mister du ikke noen av de andre valgfagene dine. Det eneste du mister er 2 timer av fritimene dine siden S1/R1 har 5 timer i uken mot 2P/2T som "bare" har 3 timer i uken. Lenke til kommentar
Christiaan Skrevet 30. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2011 ahh, okay noen tips til hvilkne programm fag jeg bør velge om jeg skal studere å bli siviløkonom? Lenke til kommentar
crystalcastles Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Samfunnsøkonomi kanskje? Nei, jeg er ikke sikker, du får bare google rundt eller spørre en rådgiver. De har som oftest litt peiling. Lenke til kommentar
Christiaan Skrevet 31. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2011 takk for svar:) Appreciate it! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå