anabel Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) Hei! En bekjente kvinne frastjålet mitt bankkort og kodebrikke til nettbanken da hun var på besøk hos meg. Hun tok dette og gik ut fra mitt hjem. Hun var eneste person hos meg på besøk denne dagen og jeg er sikkert i 100 prosent at hun er tyven. Samme dag kveld ble utbetalt penegene mine i minibanken. Tyven utbetalte 9 900 kroner som er maksimalt beløpet man kunne utbetale på en dag. Jeg oppdaget at jeg mangler disse ting neste dagen tidlig da jeg skulle til butikk for å kjøpe mat. Jeg har heldigvis mobilbanken og sjekket saloden med en gang og jeg oppdaget at det mangler 9 900 kroner. Jeg sperret begge deler med en gang og gikk til politiet for å anmelde denne henvendelsen. Så ville jeg spørre dere om hvordan hun skal straffes. Hvordan poitiet jobber med slike saker? Skal jeg få det dekket av banken? Endret 30. juli 2011 av anabel Lenke til kommentar
Traumeel Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Hei! En bekjente kvinne frastjålet mitt bankkort og kodebrikke til nettbanken da hun var på besøk hos meg. Hun tok dette og gik ut fra mitt hjem. Hun var eneste person hos meg på besøk denne dagen og jeg er sikkert i 100 prosent at hun er tyven. Samme dag kveld ble utbetalt penegene mine i minibanken. Tyven utbetalte 9 900 kroner som er maksimalt beløpet man kunne utbetale på en dag. Jeg oppdaget at jeg mangler disse ting neste dagen tidlig da jeg skulle til butikk for å kjøpe mat. Jeg har heldigvis mobilbanken og sjekket saloden med en gang og jeg oppdaget at det mangler 9 900 kroner. Jeg sperret begge deler med en gang og gikk til politiet for å anmelde denne henvendelsen. Så ville jeg spørre dere om hvordan hun skal straffes. Hvordan poitiet jobber med slike saker? Skal jeg få erstatning fra banken? 1) Du får igjen pengene dine fra banken. 2) Politet (om de har kapasitet) anmelder denne kvinnen, hun får nok bare et forenklet forelegg - dessverre... Lenke til kommentar
anabel Skrevet 30. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2011 (endret) Hei! En bekjente kvinne frastjålet mitt bankkort og kodebrikke til nettbanken da hun var på besøk hos meg. Hun tok dette og gik ut fra mitt hjem. Hun var eneste person hos meg på besøk denne dagen og jeg er sikkert i 100 prosent at hun er tyven. Samme dag kveld ble utbetalt penegene mine i minibanken. Tyven utbetalte 9 900 kroner som er maksimalt beløpet man kunne utbetale på en dag. Jeg oppdaget at jeg mangler disse ting neste dagen tidlig da jeg skulle til butikk for å kjøpe mat. Jeg har heldigvis mobilbanken og sjekket saloden med en gang og jeg oppdaget at det mangler 9 900 kroner. Jeg sperret begge deler med en gang og gikk til politiet for å anmelde denne henvendelsen. Så ville jeg spørre dere om hvordan hun skal straffes. Hvordan poitiet jobber med slike saker? Skal jeg få erstatning fra banken? 1) Du får igjen pengene dine fra banken. 2) Politet (om de har kapasitet) anmelder denne kvinnen, hun får nok bare et forenklet forelegg - dessverre... Hun er utenlandsk og kommer fra EU land. Skal hun miste sin registreringsbevis og ble sendt til sitt land? Straffes slike ting med fengsel? Er det ikke grovt tyveri? Jeg leste at grovt tyveri oppstår når man stjeller mer enn 2020 kroner. Jeg kjøpte klær i butikk og hun så PIN kode da jeg tastet det inn. Det var for to uker siden men for to dager siden hun stjal mitt bankkort og kudebrikken. Så hun planlagte dette og husket PIN koden desverre. Endret 30. juli 2011 av anabel Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Nei, hun blir ikke sendt ut... Kan jeg si nesten 100 % garrantert... Slike ting straffes i visse tilfeller ved fengsel, men antageligvis ikke her i denne saken... Jeg vill si det er grovt tyveri, men vet ikke hva loven sier... Hadde jeg vært deg, skulle jeg, når jeg hadde fått pengene og kortet mitt tilbake, gått å tatt meg en god prat med den bekjente kvinnen, og spurt hva i helvette ho holder på med... Man stjeler ikke penger fra en man kjenner... vent, man stjeler ikke uansett! Hadde serriøst blitt rimelig sint og irritert, og forlangt en skikkelig prat med ho.. Snakker ikke om no koseprat... (Selfølgelig, aldri vold... Man skal ALDRI slå kvinner, UANSETT.. For det meste ikke menn heller, men noen ganger, ytterst nødvendig...) (Med mindre de prøver å drepe deg, noe som er lite sannsynlig...) Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Disse pengene skal du selvfølgelig ha tilbake. Siden hun brukte pinkoden din er jeg ikke sikker på om du får det fra banken, men du skal selvfølgelig ha det fra frøkna som rappa kortet. Straff for tyveri er i utgangspunktet uavhengig av dette, men politiet kan nok hjelpe deg. Lenke til kommentar
anabel Skrevet 2. august 2011 Forfatter Del Skrevet 2. august 2011 Takk for begge svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå