Gå til innhold

Nytt skjermkort.

Anbefalte innlegg

Hva er det værste som kan skje da?

At strømforsyningen eksploderer og dreper all maskinvaren.

Men om jeg skal innstalere det, hva trenger jeg for å få riktig ledning?

Får jeg med overgang eller må jeg kjøpe dette? Evt hvor?

De fleste kort følger det med en overgang, HD 6870 bruker to PCIe-kontakter og trekker opptil 150W ca. Om du har en strømforsyning med 20A på 12V-linja blir det ganske trangt med 240W når grafikkortet trekker 150 av dem og prosessoren trekker 100W og hovedkort trekker 30W.

Så brutalt.

Har du en strømforsyning å anbefale?

Da skal denne strømforsyningen brukes sammen med det nye skjermkortet i min nåværende Pc, men skal etterhvert flyttes til en ny jeg bygger rundt disse to komponentene.

Vil denne gjøre jobben?

CORSAIR HX 750W

Skal vel en monster PC til for å drepe denne?

Kjøp heller TX V2 650W, den er ikke modulær, men den er mer enn god nok for to HD 6870 :)

Det skal to monsterkort overklokket for å få en 750W til å knele, det blir kanskje litt overkill for deg :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det værste som kan skje da?

At strømforsyningen eksploderer og dreper all maskinvaren.

Men om jeg skal innstalere det, hva trenger jeg for å få riktig ledning?

Får jeg med overgang eller må jeg kjøpe dette? Evt hvor?

De fleste kort følger det med en overgang, HD 6870 bruker to PCIe-kontakter og trekker opptil 150W ca. Om du har en strømforsyning med 20A på 12V-linja blir det ganske trangt med 240W når grafikkortet trekker 150 av dem og prosessoren trekker 100W og hovedkort trekker 30W.

Så brutalt.

Har du en strømforsyning å anbefale?

Da skal denne strømforsyningen brukes sammen med det nye skjermkortet i min nåværende Pc, men skal etterhvert flyttes til en ny jeg bygger rundt disse to komponentene.

Vil denne gjøre jobben?

CORSAIR HX 750W

Skal vel en monster PC til for å drepe denne?

Kjøp heller TX V2 650W, den er ikke modulær, men den er mer enn god nok for to HD 6870 :)

Det skal to monsterkort overklokket for å få en 750W til å knele, det blir kanskje litt overkill for deg :p

Høres bra ut. Laget en ny tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1365800

Bygger heller en ny PC.

Enten går jeg for den strømforsyningen du linker til, eller en av de jeg har linket til i tråden min.

Det så behagelig ut med tanke på ledning på corsair strømforsyningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...