Gå til innhold

Har gått til innkjøp av ny hardware, trenger litt hjelp med denne pakken

Anbefalte innlegg

Hei,

Regner med at jeg kommer til å kjøre alt på 1/2" men er usikker på hvilken og hvor stor vanntank jeg trenger. Har lyst å kjøpe alt fra techbay om mulig.

Har planer om å kjøre alt på en kurs.

Har kjøpt 2x GTX 580 HydroCopper2, en i7-2600K og et Corsair Obsidian 800D.

Ting som skal kjøpes:

CPU Blokk: Apogee XT Rev. 2

Pumpe: AquaComputer aquastream XT USB, 12V er denne kraftig nok til hele oppsettet?

Radiator: TechBay radiator, extreme, 3x120-45

Reservoar: EK Reservoar, BAY SPIN Reservoir - Acetal

Overganger, nipler, etc:

10m Durelene, slange, 1/2"ID -11/16"OD (kjekt å ha litt til overs)

2x Feser One Cooling Fluid, UV Rød, 1 liter

6x Noiseblocker vifte, BlackSilent PRO PL1, 120x25

4x Bitspower nippel, 1/4"BSPx1/2"ID

3x Jingway slangeklemme, 1/2", 4 stk.

2x Scythe viftestyring, Kaze Server 5¼", Sort

Er det noe jeg mangler eller burde ha? På forhånd takk.

Endret av Xstasy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør vel kjøre 6 vifter på radiatoren. (evt en ekstra 240 radiator)Viftene du har valgt støyer nok en del, bare så du er obs på det.(Kan evt kjøres med 9 volts omformer) Ellers ville jeg valgt push on fittings om mulig, siden det er mye enklere å jobbe med.

Farget kjøleveske vil legge igjen litt rusk her og der etter en stund, men det er uansett greit å tappe ned og rense kjølehoder en gang i året.

Av personlig erfaring vil jeg anbefale å sette inn radiatoren før hovedkortet. (Har nettopp byttet rad i min, og knotet noe fælt)

Lenke til kommentar

Du bør vel kjøre 6 vifter på radiatoren. (evt en ekstra 240 radiator)Viftene du har valgt støyer nok en del, bare så du er obs på det.(Kan evt kjøres med 9 volts omformer) Ellers ville jeg valgt push on fittings om mulig, siden det er mye enklere å jobbe med.

Farget kjøleveske vil legge igjen litt rusk her og der etter en stund, men det er uansett greit å tappe ned og rense kjølehoder en gang i året.

Av personlig erfaring vil jeg anbefale å sette inn radiatoren før hovedkortet. (Har nettopp byttet rad i min, og knotet noe fælt)

Er det plass til 6 vifter pluss rad i toppen på et 800D da? Har du link til bedre/anbefalt samt pushon hos techbay? Lurer også på om den pumpa er kraftig nok.

Edit: Fant en vifte som er litt mer støysvak nå, men lurer fortsatt på om dette får plass. Forresten kan du se om jeg mangler noe smårask? Er ganske sikker på at jeg har fått med meg mesteparten nå.

Endret av Xstasy
Lenke til kommentar

Ser ikke poenget i 2 vanntanker, så ville droppet den til pumpa. Cuplex hodet til Aquacomputer fungerer like godt som den EK blokken, til halve prisen. ( Link til test her)

Er vel heller ikke nødvendig med viftestyring til 20dba vifter, men det får bli opp til deg.(Artic Cooling F12 vifter er billig og bra for radiator, ca. 50 pr.stk) Var stiv pris på den Tygon slangen der, jeg bruker PVC som jeg skifter en gang i året. (Den blir litt gul etter en stund, men koster til gjengjeld 14kr pr. meter)

Mangler der ikke kjølehoder/fullcover til 580 kortene ?

Lenke til kommentar

Ser ikke poenget i 2 vanntanker, så ville droppet den til pumpa. Cuplex hodet til Aquacomputer fungerer like godt som den EK blokken, til halve prisen. ( Link til test her)

Er vel heller ikke nødvendig med viftestyring til 20dba vifter, men det får bli opp til deg.(Artic Cooling F12 vifter er billig og bra for radiator, ca. 50 pr.stk) Var stiv pris på den Tygon slangen der, jeg bruker PVC som jeg skifter en gang i året. (Den blir litt gul etter en stund, men koster til gjengjeld 14kr pr. meter)

Mangler der ikke kjølehoder/fullcover til 580 kortene ?

Hei, så ikke at jeg hadde bestilt 2 tanker før nå :p Ba om å få byttet det ut med noe annet.

Skjermkortene har ferdig montert vannblokk http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635715

Tygon slangen skal visstnok ikke bli misfarget, slarkete eller sprekke. Så hvis det er noe som varer en god stund så kan det jo være verdt det. Syntes CPU kjøleblokka var en del penere utseendemessig og budsjettet her er godt blåst ut av proporsjoner likevel. Det er alt bestilt nå, men takk for hjelpen. Kommer til å bli ett kult oppsett dette her tror jeg.

Endret av Xstasy
Lenke til kommentar

Hvorfor har du 2 tykkelser på slangen?

Den kjølepastaen du har valgt er en av de verste (ikke se på Indigo Extreme, den smelter metallene sammen).

Pass på at EK-blokken du lør er fra EN-serien slik at du ikke får nikkelbiter i vannsuppa.

Jeg har hørt at EK Spin-tanker kan lage en skvikelyd av og til.

Hvorfor kjører du Feser One vann istedet for destillert vann + sølv og Mayhem Dye?

Lenke til kommentar

Hvorfor har du 2 tykkelser på slangen?

Den kjølepastaen du har valgt er en av de verste (ikke se på Indigo Extreme, den smelter metallene sammen).

Pass på at EK-blokken du lør er fra EN-serien slik at du ikke får nikkelbiter i vannsuppa.

Jeg har hørt at EK Spin-tanker kan lage en skvikelyd av og til.

Hvorfor kjører du Feser One vann istedet for destillert vann + sølv og Mayhem Dye?

Fordi GPU elementene hadde annen størrelse på nipplene, men kjøpte 4 ekstra 1/4"BSP 1/2"ID 3/4"OD kompressjonsnippler så bruker de istedet.

Kjølepastaen hadde jeg heller ikke sjekket. Så der får jeg bare putte hodet i jorda og kjøpe noe annet.

Hvordan ser jeg forskjell på blokkene?

Hvis EK Spin-tanken lager en skvikelyd så går vel det teoretisk sett på garantien.

Kjøpte Feser one fordi jeg hadde lyst å kjøpe alt fra en butikk. Techbay har noget dårlig utvalg. Men det får duge til jeg finner ut hva jeg virkelig _må_ ha.

Endret av Xstasy
Lenke til kommentar

Alle butikker som selger de oppdaterte EK-blokkene har et sølvfarget emblem på produktbildet med betegnelsen "EN", såvidt jeg vet. Men det trengs ikke om du kjøper denne, for eksempel, for den har jo ikke noe nikkel som vannet passerer over likevel.

Destillert vann får du kjøpt i litervis på nærmeste apotek, store bensinstasjon, clas ohlson eller bilutstyrs-butikk. Men ja, da må du ha en sølvspiral.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...