xLumi Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Så problemet er, jeg sitter å surfer på nett eller gamerog helt uten forvarsel mister jeg kontakt med nettet, hvis jeg søker etter det trådløse nettverket eller noe annet nettverk for den slags skyld, finner jeg ingenting. Meldingen jeg får er ''Det er ingen trådløse nettverk tilgjenglig for øyeblikket.'' Dette er etter jeg tidligere kunne se både mitt eget og naboenes nett. Jeg må skru pcen av og på, og det funker igjen, noen ganger i bare ett minutt andre ganger i flere timer før det skjer igjen. Jeg har senere funnet ut at å sette dataen i dvale(aka legge ned skjermen og ta den opp igjen.) funker like bra, dataen kobler automatisk på da jeg kommer tilbake til skrivebordet. Sist gang jeg prøvde dette fikk jeg en melding om at enheten, Broadcom 802.11a/b/g WLAN ble stoppet av windows på grunn av at det var en feil med den. Hvis jeg feilsøker enheten får jeg tilbakemelding om at det IKKE er noe feil, å at den funker som den skal. Til nå har jeg lagt skylden på at pcen er av merket HP pavilion. Kjører XP hvis noen lurer. Jeg lurer da på, hva er det som er feil? Finnes det noe jeg kan gjøre for å fikse det her å nå uten å måte betale dyre dommer. Jeg kommer uansett ikke til å kjøpe noe nytt eller betale noe for å få denne pcen reparert, kjøper heller en ny, og aldri mer HP produkter. Lenke til kommentar
Elektro-Lars Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Har du oppdatert nettverksdriveren? Ser ut som du har ett problem med nettverksdriveren din og hvis du ikke har oppdatert den på en stund (eller ikke i det hele tatt) så kan det være en løsning Hvis det ikke hjelper, så kan du jo prøve å snakke med HP sin kundesupport og høre om dem vet noe. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Er det dårlig signal når du faktisk har kontakt? (2-3 stiper eller mindre på begge de nettverkene du nevner) Hvis ja kan det rett og slett være signalkvaliteten, og beste løsning er gjerne en USB adapter med antenne og slitt smart plassering (enkelt å ordne for noen få kroner på ebay). Hvis det ikke er dette så vil jeg tro det har med strømsparingsfunksjoner på maskinen som slår av kortet, og i så fall kan det nok rettes i isntillinger for å tvinge det på hele tiden og fjerne problemet på den måten (settings for dette i device manager og strømstyring i kontrollpanelet). -Stigma Lenke til kommentar
fredpheonix Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Kona sleit med det samme med sin Acer laptop, at nettet forsvant direkte her hjemme. Nettverkskortet som følger med der er et Atheros-kort. Det viste seg etter enorme mengder googling at D-Link routeren pluss noen HTC-telefoner som koblet seg på var årsaken, og vår løsning ble å kjøpe en tilleggsrouter som vi satte på en annen kanal (3). Ettersom vi har kablet linje fra naboens router har vi nå to trådløse nett i hus, men ett eget som HTC-telefonene ikke har nøkkelen til. Jeg husker ikke helt hvorfor dette var et problem med de to leverandørene, men lurer på om det hadde noe med oppkoblingsprogramvaren fra HTC. Jeg ville prøvd å endre (først og fremst) kanalvalget på routeren din fra standard (9?) til 3, det kan være andre trådløse nett som forstyrrer i tillegg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå