Itek Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Tape med farge? Var planen din å kle skroget i tape? Lenke til kommentar
VeBoD..... Skrevet 8. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2012 Nei, planen var å kle dekket med teip for så å ta den av i stedet for å kle alt med tre og så sparkle over, men teipen hang seg fast i skummet og det tørket ikke helt. Lenke til kommentar
VeBoD..... Skrevet 12. april 2012 Forfatter Del Skrevet 12. april 2012 Nå har det gått alt for lang tid siden jeg har gjort noe på båte, men skal begynne igjen nå. Blir nok ikke noe denne helgen, men skal prøve å sparkle litt neste helg. Lenke til kommentar
VeBoD..... Skrevet 21. april 2012 Forfatter Del Skrevet 21. april 2012 nå i helgen har jeg vært opptatt med jobb, og i morgen blir det båtmesse og lekser, men jeg kan prøve å legge ut flere bilder;) Lenke til kommentar
VeBoD..... Skrevet 24. august 2012 Forfatter Del Skrevet 24. august 2012 Har endelig fått tilbake internettet på dataen og har begynt å sparkle båten igjen. det har vært mange travler helger helt siden påsken så jeg har ikke fått gjort noe særlig med båten frem til for noen uker siden. skal ta noen bilder å legge de ut så snart som mulig, som dere kanskje vet er jeg dårlig til å holde hva jeg sier så jeg velger å ikke sette noe tidspunkt for når jeg skal legge ut bildene. Lenke til kommentar
VeBoD..... Skrevet 24. august 2012 Forfatter Del Skrevet 24. august 2012 Bilder!! Får forhåpentiligvis jobbet med båten i helgen, må pusse den slik at jeg kan legge på et lag til med sparkel. Oppdateringer kommer Lenke til kommentar
VeBoD..... Skrevet 2. september 2012 Forfatter Del Skrevet 2. september 2012 Venter på en pussemaskin, så før jeg får den blir det ikke gjort så mye. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Har du planer om å lakke etter pussing? Lenke til kommentar
VeBoD..... Skrevet 5. september 2012 Forfatter Del Skrevet 5. september 2012 Ja, etter skroget er ferdig sparklet og alt så skal jeg lakke det og deretter lage en galssfiberform av det. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Nice, har lyst til å jobbe litt med glassfiber selv! - dette kan bli nyttig og lærerikt! - du må gjærne skrive de aha- opplevelsene du får (... dersom du skulle få noen ) Lenke til kommentar
VeBoD..... Skrevet 6. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2012 Da har jeg endelig begynt å pusse, fant ut at en slipekloss og slipepapir fra biltema var ekstremt effektivt sammelignet med slipemaskinen vår. Nå har høstferien begynt og jeg er motivert til å få jobbe mye med skroget! Legger ved noe bilder av skroget etter at jeg var ferdig å pusse det litt tidligere i dag. Det gjennstår fortsatt en del sliping, men den ene siden begynner å komme seg Lenke til kommentar
VeBoD..... Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2012 fikk pusset mer i dag og mestepasrten av skroget er nå klart for finsparkling, men er selvfølgelig blitt syk, så det spørs om det blir gjort så mye i morgen. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 høstferie? -syk? Nei, du har bedre ting å foreta deg...! - opp å pusse modellbåt, laste opp bilder! btw. god bedring :s Lenke til kommentar
VeBoD..... Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2012 Da har jeg endelig fått sparklet litt. Bilder: Lenke til kommentar
VeBoD..... Skrevet 11. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2013 Har endelig tatt frem pusseklossen igjen, men jeg har innsett at jeg har gjort alt veldig tungvint for meg selv ved å ikke kle skroget i tre. Skulle nok heller gjort det i stedet for å bruke byggskum, da dette hadde spart meg veldig mye tid og arbeid i det legre løp. Så et tips til dere som tenker eller har planer om å begynne på et slikt prosjekt: vært VELDIG nøyaktig hele veien, å rette på feil er mye verre enn en skulle tro og ikke stol for mye på sparkelt, det er mer arbeid enn du tror. Tar meg en tur på biltema i morgen og kjøper en annen type sparkel, universal -sparkel for å være mer nøyaktig. Tror dette vil gjøre det lettere å sparkle i og med at jeg kan lage større blandinger og har da mulighet til å jobbe inne. Har lagt ved noe bilder, om dere ser er det noen problemområder i overgangen melleom bunn og skrogside. Lenke til kommentar
VeBoD..... Skrevet 12. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2013 (endret) kjøpt nytt sparkel, kanskje jeg får jobbet litt i kveld. Endret 12. januar 2013 av VeBoD..... 1 Lenke til kommentar
VeBoD..... Skrevet 12. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2013 Å kjøpe nytt sparkel går uten tvil i posen av lure jeg ting jeg har gjort. Var enormt mye lettere å jobbe med. Det er fortsatt et stykke igjenn før skroget er ferdig men jeg synes selv at lyse i enden av tunellen er mye sterke enn det var i går. Lenke til kommentar
VeBoD..... Skrevet 21. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2013 Hei igjen. Nå begynner det å ta form her, den fremre delen av styrbord side på båten begynner virkelig å bli ferdig, litt små-sparkling gjenstår nok fortsatt. Eller er resten av båten også begynt å bli bra. Bilder: Lenke til kommentar
Itek Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Penere og penere for hvert bilde jeg ser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå