Itek Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) Hei! Jeg må se om jeg får tak i grå gelcoat, hvis ikke blir det hvitt skrog. Her er noen av fargene jeg tenkte Likte den gule minst like godt som den grå/røde... Hvorfor ikke rød/hvit? Endret 19. desember 2011 av Itek Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 alle var tøffe unntatt svart og hvit. Lenke til kommentar
VeBoD..... Skrevet 19. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2011 Fint med forslag, legger ved et bilde av den i hvit og rød. Legger også ved en link til en film hvor dere kan se hvordan jeg går frem når jeg lager båter ved hjelp av google sketchup: Lenke til kommentar
dynastar97 Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Fint med forslag, legger ved et bilde av den i hvit og rød. Legger også ved en link til en film hvor dere kan se hvordan jeg går frem når jeg lager båter ved hjelp av google sketchup: Tar det veldig lang tid å lære seg? det ser veldig gøyt ut Lenke til kommentar
Itek Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Google sketchup er det trolig det enkleste 3D tegneprgrammet som finnes! Dessuten finnes det gratisversjon som er mer enn god nok for de fleste.. LINK Lenke til kommentar
VeBoD..... Skrevet 23. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2011 Det tar selvfølgelig litt tid å sette seg inn i alle funksjonene, men det er som Itek sa veldig lett å arbeide med. Lenke til kommentar
dynastar97 Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Det tar selvfølgelig litt tid å sette seg inn i alle funksjonene, men det er som Itek sa veldig lett å arbeide med. Har designet en båt isted, men det er noen ting som er vanskelig, som for eksempel ved bunnen. Kan noen sende link om en video hvor jeg kan se hvordan noen lager bunnen på båten? Lenke til kommentar
Itek Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Det tar selvfølgelig litt tid å sette seg inn i alle funksjonene, men det er som Itek sa veldig lett å arbeide med. Har designet en båt isted, men det er noen ting som er vanskelig, som for eksempel ved bunnen. Kan noen sende link om en video hvor jeg kan se hvordan noen lager bunnen på båten? Ikke helt enkelt dersom du har gratisversjonen... I videoen lengre opp i denne tråden ser du en video på hvordan det gjøres i pro-versjonen.. Lenke til kommentar
dynastar97 Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Noen sted hvor jeg kan laste ned pro versjonen gratis? Lenke til kommentar
VeBoD..... Skrevet 23. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2011 DEt du kan gjøre i stedet for å bruke det varktøyet som jeg brukte (kun i pro-versjonen) så kan du sette på "hidden geometry" du finner det oppe på menylinjen under "vis"... buer er bygget opp av korte rette linjer og da kan du trekke linjer mellom selvet skroget og buen som utgjør profilen av bunnen. Håper det var forståelig, hvis ikke kan jeg lage en video en dag Lenke til kommentar
VeBoD..... Skrevet 26. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2012 Får ikke gjort så mye for tiden, men skal prøve å få jobbet litt i helgen. Skal også prøve å legge ut noen bilder Lenke til kommentar
VeBoD..... Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2012 Hei igjen! Fikk gjort litt i går, mangeler to spant på høre siden av dekket, 12 spant som må kuttes ut, satser på å få gjort det i løpet av uken;) Lenke til kommentar
VeBoD..... Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 Fikk gjor mye i dag, så nå er alle spant på plass og jeg kan begynne og kle de BIlder kommer Lenke til kommentar
Itek Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Ja, vi er her og vil se bilder Hva slags treverk bygger du med? Lenke til kommentar
VeBoD..... Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2012 Heisann Jeg bruker hobbyfiner, tror det er det det heter, kjøper det på et RC hobbybutikk:) Lenke til kommentar
VeBoD..... Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2012 blir bare et bilde, skal få lagt ut flere Lenke til kommentar
VeBoD..... Skrevet 2. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2012 Heisann! Bilde fra i går funket ikke, nå kommer det flere bilder. holder på å kle dekket;) Lenke til kommentar
VeBoD..... Skrevet 5. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2012 Da er dekket skummet, har brukt teip til å dekke over noe, gadd ikke kle alt med tre, for se hvordan det blir. Dataen min er ødelagt nå, så det spørs om det kommer så mange bilder fremover, men jeg skal prøve å få lagt ut noen. - Vebod Lenke til kommentar
VeBoD..... Skrevet 7. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2012 Funket dårlig med teipen, blir nødt til å skumme deler av dekket på nytt til helgen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå