Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

PT Cruiser 2.0 2000 modell - vurderer kjøpe

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe min første bil, og PT Cruiser har vært favoritten i en god del år nå.

Funnet en jeg kunne tenke meg å ringe på, men ville høre om noen har litt erfaringer.

Lest at det blant annet er en vanskelig bil å selge senere, at at den "sluker" bensin.

Jeg har ikke stor peiling på bil, men jeg vet at blir det ikke PT så blir det Toyota, hehe.

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PT Cruiser er en møkkabil. Som du sier, omtrent umulig å bli kvitt, den ser ut som en dass og ikke minst det er en Chrysler fra 2000-tallet. Styr unna. Som førstebil ville jeg helt klart gått for japansk. PT Cruiser er IKKE kul.

Edit: Ta det som et hint at det er kun 25 PT Cruiser til salgs på finn.no. Dårlig tegn. Hadde den vært en klassiker hadde det vært noe annet, men PT Cruiser er egentlig ikke noe annet enn et mislykket forsøk på å skape en kult-bil.

Endret av Kent Touch This
Lenke til kommentar

tja, når en bil er over 10 år gammel, er det ikke mye mer den kan synke i verdi. Får mer bil for pengene på den måten, og går noe galt eller man kondemnerer bilen uten kasko - så trenger man ikke å tenke på å selge den videre uansett :)

Men nå er jeg ikke en fan av biler det går 13 av på dusinet heller.

Lenke til kommentar

Velger du 2-litern så er det en helt grei motor uten de større problemene. Motoren finner du også i 2.generasjon Eclipse. Min Sebring hadde gått 200k da jeg solgte den uten noen som helst problemer. Helt grei økonomisk å kjøre med, lå på 0.65 på mila ved langkjøring - da med Chrysler Sebring og automat og rundt litern på blanda kjøring/småkjøring.

Veldig lett å finne deler, du får alt på www.rockauto.com og da til hyggelige priser.

Kul bil eller ikke kul? Kommer ann på øynene som ser. Jeg hadde uansett ikke forkasta bilen med en gang bare fordi noen mener den ser ut som en dass og er en møkkabil - uten å ha erfaring.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Har du mye penger og liker å leve i spenning, så er PT Cruiser det riktige valget. Ønsker du å bruke lite penger og ha en bil som starter hver dag, ville jeg heller vurdert noe annet. Gå for Toyota, du, ikke PT Cruiser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...