Gå til innhold

Beregning av avstand på kart - utenfor bilvei

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som vet hvordan man kan få/om det er mulig å få onlinekartene til å beregne avstand på en gåtur i skogen man tegner inn på kartet? Jeg har prøvd med Gule sider som kun beregner nærmeste kjørevei, og Google som kun "aksepterer" punkt ved vei - til å med i "gangemodus".

Ole-Jacob

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er lite som slår papirkart, gitt.

Nettopp :roll: Husker at min far hadde en dings som kunne beregne avstand på kart. Den hadde en skive/viser og et hjul som man "kjørte" over der man ville måle, så kunne man avlese avstanden på skiven/viseren. Kjekt når man gikk mye på "kryss og tvers".

Lenke til kommentar

Gulesider sitt kart kan dette... Du velger "Tegn og mål" på høyre siden, deretter "Distanse".

Takk for svar. Men fortsatt velger den kun kjørbare veier. Jeg ønsker å måle en distanse til fots gjennom en skog/sti.

Lenke til kommentar

Gulesider sitt kart kan dette... Du velger "Tegn og mål" på høyre siden, deretter "Distanse".

Takk for svar. Men fortsatt velger den kun kjørbare veier. Jeg ønsker å måle en distanse til fots gjennom en skog/sti.

Jeg kan måle hvor lang en fjord her er, og hvor langt huset til mine foreldre er (sånn ca, var litt begrenset zoom...)

Edit: Jeg bruker Chrome som nettleser, kanskje det har noe å si?

Endret av Zash
Lenke til kommentar

Jeg kan måle hvor lang en fjord her er, og hvor langt huset til mine foreldre er (sånn ca, var litt begrenset zoom...)

Men klarer du å måle en "krokete" vei, som f.eks langs en sti gjennom en skog? Det blir omtrent som å følge en "frihåndtegnet" strek.

Ole-Jacob

Lenke til kommentar

Vell, det går, men det tar tid :p For må markere punktene manuelt, ellers måler den bare en bein strek.

Men klarer du å måle en "krokete" vei, som f.eks langs en sti gjennom en skog? Det blir omtrent som å følge en "frihåndtegnet" strek.

Ole-Jacob

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...