Gå til innhold

Få større armmuskler

Anbefalte innlegg

Hei :)

Er en gutt på 15 år som veier ca. 73 kilo og er rundt 182 cm høy.

Har lyst til å skaffe meg noen biceps som virkelig vises når jeg strammer dem, men vil ikke ha en sinnsykt stor overarm så det er kun "kulen" som skal bli stor... er grei størrelse på den nå, men ikke noe skikkelig kul som kommer opp når jeg strammer.

Noen som har noen tips?? Har ett multigym apparat fra exerfit, en situps-benk, en vektstang(150 cm på 8 kilo), manualer, manualer på 5 KG, 26 kilo vekter til manualer og vektstang(4 x 1,5 kilo, 4 x 2,5 kilo og 2 x 5 kilo), ett hoppetau, en stang som har en tjukk fjæring i midten som skal bøyes og to håndtak med 35 cm lange fjærer i mellom...

Har tilgjengelighet til noen "turn" stativ på en nærliggende barneskole som bare er noen steinkast unna :)

Noen som vet om dette kan hjelpe meg med å bygge større biceps?? Har ett greit kosthold, men kan jo selvfølgelig kutte ut litt på godsakene når jeg gamer :)

brystmusklene mine er greie syns jeg, så neste steg blir magen om noen måneder ;)

Bare å spørre om mer info hvis dere trenger det til å gi meg tips :)

EDIT:

http://www.exerfit.no/multigym

dette er multigym apparatet jeg har :)

Endret av jonskja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Les veiledning for nybegynnere, og velg et balansert treningsprogram derfra. Å trene bare biceps er bare idiotisk. Skjønner at du vil ha bra armer, men for at store biceps skal se bra ut så må du også trene resten av kroppen. Store biceps på en fyr som er ellers tynn ser latterlig ut.

Lenke til kommentar

Dritt i alle apparater og treningsoplegg, bare meld deg inn i en langrenn eller ro klubb.Ved rooing får du greit bra muskler i overkroppen, og ved langrenn får du noe dårligere muskler men mye bedre utholdenhet. bare mitt tips liksom :thumbup:

Edit: Leif

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar

hehe, feit?? tror nok ikke det nei :) Har en sterk kropp nå, og kan vel ta alle i klassen min uten problemer :) Spiller fotball til vanlig og har ikke problemer med å dytte unna motstandere uten problemer... Sykler også litt så har litt kondis, men ikke den beste. Skulle gjerne ønsket at den hadde blitt bedre, men er ikke enkelt å få til å dra på ski uten hjelp fra foreldre :) evt rulleski da, men tviler på at det er min greie.

Til deg pettah...

Din BMI er:

22.04

Normal vekt

20-24,9 = Normal vekt

Tror nok du bør skjerpe deg med å slenge dritt til andre på forum...

Roing har jeg ikke mulighet til utenom å kjøpe apparat... ser jo på han olaf tufte at han har musker, samme med Alexander dale oen. Blir enda vanskeligere å få til å svømme, så tror jeg kanskje skal prøve å få i tak i en romaskin. Takk for responsen :)

EDIT: ser at romaskin koster for mye for meg ://

Endret av jonskja
  • Liker 1
Lenke til kommentar

hehe, feit?? tror nok ikke det nei :) Har en sterk kropp nå, og kan vel ta alle i klassen min uten problemer :) Spiller fotball til vanlig og har ikke problemer med å dytte unna motstandere uten problemer... Sykler også litt så har litt kondis, men ikke den beste. Skulle gjerne ønsket at den hadde blitt bedre, men er ikke enkelt å få til å dra på ski uten hjelp fra foreldre :) evt rulleski da, men tviler på at det er min greie.

Til deg pettah...

Din BMI er:

22.04

Normal vekt

20-24,9 = Normal vekt

Tror nok du bør skjerpe deg med å slenge dritt til andre på forum...

Roing har jeg ikke mulighet til utenom å kjøpe apparat... ser jo på han olaf tufte at han har musker, samme med Alexander dale oen. Blir enda vanskeligere å få til å svømme, så tror jeg kanskje skal prøve å få i tak i en romaskin. Takk for responsen :)

EDIT: ser at romaskin koster for mye for meg ://

Olaf tufte har ikke mye muskler.. De er bare sykt markert pga utrolig lav fett % pga hard utholdenhets trening. Du får ikke store muskler av å kjøre 1000 roinger i løpet av en økt. De får utholdenhets muskler. Lange, smale muskler som holder ut lenge, ikke den solide klossen som man får av å pumpe jern.

Lenke til kommentar

Olaf tufte har ikke mye muskler.. De er bare sykt markert pga utrolig lav fett % pga hard utholdenhets trening. Du får ikke store muskler av å kjøre 1000 roinger i løpet av en økt. De får utholdenhets muskler. Lange, smale muskler som holder ut lenge, ikke den solide klossen som man får av å pumpe jern.

Riktig, man blir mer utholden, men ikke spesielt større. Det at man får "lange og smale muskler" av utholdenhetstrening og mer klumpete muskulatur av vekttrening er feil. Man kan ikke endre formen til en muskel, bare størrelsen. Grunnen til at utholdenhetsutøvere har "lange og smale muskler" er rett og slett at de ikke har nevneverdig størrelse. På samme måte så får man ikke kortere og mer klumpete muskulatur av vektrening. Den blir bare større.

Lenke til kommentar

Ser at baseøvelser og isolasjonsøvelser er forskjellige ting, men det kan da vel ikke skade å ta litt isolasjonsøvelser innimellom??

ser på denne videoen at det funker. Har gjort det før, men ikke like "stramt" som henne... Kanskje jeg skal begynne med det. I tilleg så tar jeg sittende benkpress på multigym og knebøy med kun stang til å begynne med :)

Takk Discipline!

Endret av jonskja
Lenke til kommentar

Men allikevel har har en god "blanding". Han har lange muskler, som gir utholdenhet. Men han har også eksplosive muskler, som gir han svært sterke tak i førsten, som igjen gir han mye fart.

Alle idrettsutøvere trener styrke av flere grunner. Til og med i golf. Man blir ikke merkbart større at å svømme, eller ro 10km. Skal du har større muskler så er løsningen så enkelt som knallhard styrketrening, det er ingen vei utenom.

Lenke til kommentar

Å trene roing for mer muskler er som å spille golf for å bli god i sjakk. Vektrening kombinert med riktig kosthold er det som bygger muskler raskest.

file.image.jpg

Olaf Tufte hilser.

Klart vekttrening hjelper mer for isolert muskelvekst, men om jeg hadde hatt valget mellom å sende nybegynner-OP på studio eller på roklubb, tror jeg nesten roingen hadde funket bedre, spesielt den første tiden :)

Lenke til kommentar

Jeg visste at dette ville komme. Å bruke en idrettsutøver på olympisk nivå med titalls år bak seg med trening for å illustrere hva mannen i gata kan oppnå blir feil. Hvis Petter Northug løfter vekter så kan du banne på at Tufte gjør det også. Igjen, roing fungerer ikke bedre til muskelvekst, heller ikke i den første tiden. Ja, i det lange løp vil kroppen tilpasse seg og bli mer muskuløs, akkurat som Olav Tufte, men det er ikke nok belastning i roing til å skape optimal hypertrofi, noe som er ønskelig hvis store armer er målet. Jeg gjentar meg selv: Å anvende roing for muskelvekst er som å spise suppe med gaffel. Det fungerer, men tar lang tid.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg ville rett og slett startet med et 5x5 program eller RYP e.l. og blitt større av de store øvelsene og når du har trent i 1-2 år heller gå over til en splitt og tenke mer biceps og triceps (btw om du skal ha store armer så er triceps den største muskelen, så du bør trene den MINST like mye som biceps).

Har lest mange steder at ENKELTE personer kan merke bedre forskjell på fullkroppsprogrammer enn man gjør ved en splitt, siden noen av de store øvelser tar på mer enn bare EN muskel.

Ta for deg amerikansk fotballspillere... De fokuserer mer på fullkropp og store øvelser, og de er som regel SVÆRE. De sitter liksom ikke og pumper biceps og triceps hovedsaklig 3-4 dager i uka.

Er forresten viktig å ikke fokusere på å få store armer fort i og med at du risikerer å skade deg med tunge vekter før ledd og sener er vant til det.

Så er kostholdet viktigere enn selve treninga, i og med at du ikke vil få en stor biceps av å drikke redbull og spise smash.

Endret av beastieboy
Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Tror du hadde kommet mye lenger i argumentasjonen hvis du sluttet å bruke såpass søkte sammenligninger Discipline.

Les hva han skriver, drit i sammenligningene om du ikke liker de. Det er ikke de som avgjør hvorvidt han har gode poeng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...