Gå til innhold

Trenger Hk og Cpu hjelp asap!

Anbefalte innlegg

Hei! Har satt av budsjett på 30 000 og skal altså ha meg en passe bra maskin.

Jeg skal ha meg vannkjøling osv ( men dette fikser jeg selv )

Jeg har ikke fulgt med på utviklingen på noen år, så henger LANGT etter!

Hvilket Hovedkort ?

1366 eller 1155?!?!

Og hvilken cpu passer og er "best" til det Hovedkortet ?

Jeg ønsker ikke å kjøpe Xtreme utgavene, da jeg synes det er litt voldsomt å gi over 5K for bare en cpu.

Jeg ønsker å ha en cpu til under 4,5K men som jeg kan klokke fint med! Hvilke egner seg ?!

Hvilken cpu blir "raskest" ?

Noen tips til Hk? Vil ha noe til max 3K og min 1700kr + -

Hva er smartest valgt for fremtiden, dersom jeg skal bytte ut litt smått her og der ? :)

Takker på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du får jo ektreme pc for det der, gå for 1155 socket, det er bedre enn 1366, men vent til lga 2011 kommer ut i Q1 2012, mne du kan jo også vente til bulldozer cpu'ene kommer har samme pris som bulldozer men er også bedre

Lenke til kommentar

du får jo ektreme pc for det der, gå for 1155 socket, det er bedre enn 1366, men vent til lga 2011 kommer ut i Q1 2012, mne du kan jo også vente til bulldozer cpu'ene kommer har samme pris som bulldozer men er også bedre

Hehe,Kanskje "passe" var litt feil ordbruk :p

"Jævelig heftig maskin " bedre ? ;)

Nei jeg har bare en møkka bærbar nå.. og jeg liker å game, og bruk dataen litt!! Så tenkte jeg at jeg skal bygge noe heftig! Blir e bland annet en Corsair Obsidian 800D, Fulltower,

som jeg skal sette en Black Ice® GTX Gen Two Xtreme 480 Highest Performance Radiator i toppen på. Vannavkjøle Hk, Cpu og ett GTX590 eller 6990, har ikke helt bestemt meg enda. Blir en 120gb SSD på 550/500 ( corsair ) pluss noen andre TB disker til lagrin :)

leser noen steder at 1155 er på vei ut ? Kan ikke vente så lenge heller! Må bestille i dag helst!!

Lenke til kommentar

du trenger da ikke en pc til 30-tusen, kjøpe heller en til 15k kr også kan du alltids bruke de til å oppgradere i senere tid, brukte bare 8k til min pc, bra nokk til å spille alle spillene da, så har eg oppgradert i senere tid, så nå har jeg en gtx 580, har skaffet vannkjøling til den også, så anbefaling, ikke bruk alle 30-tusen til EN pc

Lenke til kommentar

Det skal sies at for å komme opp i det beløpet, finnes det en skjerm til 5k alene, ett skjermkort til 5k, kabinett ( som skal brukes til vannkjølingen ) til 2,2K Så du ser, penga flyr.. Men dette er fordi jeg har absolutt IKKE noe deler fra før nå.. så det blir ett litt større "førstegangs budsjett". Til seinere vil jeg selvsagt bruke samme pumpe,radiator,tank osv av vannkjølingen ( som samlet koster ca 6K ) Så når jeg skal bytte ut deler, blir det ikke på langt nær like høye summer! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...