Gå til innhold

BK: Morgenlys på mosegrunn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spiller ingen trille at insekter og dråper har måttet vike, og ser heller ingen grunn til at du skulle sprøyte på vann eller vente på en linselus.

Begrenset eller et nærmest minimalt fokusområde synes jeg alltid er interessant, gir en fin mix av konkret og abstrakt uttrykk. Bildet inneholder det jeg nevner, i tillegg til behagelige fargetoner. Liker det.

Men de markerte lyse sirklene er jeg derimot noe usikker på. Øynene fokuserte umiddelbart på disse, og ved første øyekast kan de faktisk minne om en uferdig klonejobb. Men tipper det heller er reflekser fra bakgrunnen eller noe, uten at jeg kan skjønne hva det er. Å unngå de var vel nærmest umulig, men ville nok om mulig dempet de så langt det hadde latt seg gjøre.

M.v.h.

Bent K.

Lenke til kommentar

Takk, Jane og Bent for kommentarer. Bent; mulig jeg kunne ha dempet refleksene, men jeg liker de faktisk og var på "jakt" etter dem, og det er sola som lager dem ja - og er pga. vått gress/mose som reflekteres slik når de kommer ut av fokus. Kanskje kunne brukt litt mindre blender her, og refleksene hadde blitt mer synlig og ikke så store. Dem som kanskje ergrer meg litt er den refleksen som går på skrå nede fra ve.side -er antakeligvis et strå som er helt inntil objektivet:)

Lenke til kommentar

Takk, Jane og Bent for kommentarer. Bent; mulig jeg kunne ha dempet refleksene, men jeg liker de faktisk og var på "jakt" etter dem, og det er sola som lager dem ja - og er pga. vått gress/mose som reflekteres slik når de kommer ut av fokus. Kanskje kunne brukt litt mindre blender her, og refleksene hadde blitt mer synlig og ikke så store. Dem som kanskje ergrer meg litt er den refleksen som går på skrå nede fra ve.side -er antakeligvis et strå som er helt inntil objektivet:)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...