Gå til innhold

Trenger råd.Valget mellom 2 stasjonære.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har etter mye om og men funnet et par pc fra komplett som det står mellom.

Da dette ikke skal være en gaming pc trenger ikke gfx kortet å være det beste.

Er fint om den takler noen spill men Zyngaspillene Yoville og Cityville blir nok det mest krevende i første omgang.

Men synes det er greit å ha en ok prosessor.

Da dette blir min første stasjonære aner jeg ikke hvordan det blir å oppgradere disse 2 da det står lite om spesifikasjonene på kompletts sider,men mener å ha sett at den billigste har 2 minnespor,noe som betyr at det er begrenset hvor mye minne jeg kan oppgradere til,ikke sant??I så fall kan jeg nevne at den billigste med 2 slots har allerede 6GB ram...

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=639187

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=639175

Skulle tro at den billigste er mer enn nok pc for pengene eller?

Er takknemlig for deres meninger her :)

Endret av Njord74
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ikke har noen store planer om spilling eller lignende vil jeg heller anbefale deg et AMD-oppsett, mye mer for penga og du sparer fort inn et par tusen kr.

Komplett home a10

På hovedkort velger du:

ASUS M5A88-V EVO, så kan du oppgradere maskinen senere til en nyere prosessor om ønskelig. Med mindre AMD gjør noen drastiske endringer de neste årene vil dette hovedkortet kunne brukes til en ny oppgradering til neste generasjons prosessorer fra AMD som kommer senere i år, om et år eller to har da prisene sannsynligvis sunket nok til at du kan oppgradere til en mer enn dobbelt så rask prosessor for 1000 kr.

Kjøper du stasjonære maskiner fra HP eller Dell eliminerer du den eneste grunnen til å kjøpe stasjonær: gode oppgraderingsmuligheter. HP, Dell og andre bruker gjerne egne design for at du nettopp ikke skal kunne gjøre store oppgraderinger uten å kjøpe helt ny maskin, da kan du likegodt kjøpe bærbar.

Lenke til kommentar

Om du ikke har noen store planer om spilling eller lignende vil jeg heller anbefale deg et AMD-oppsett, mye mer for penga og du sparer fort inn et par tusen kr.

Komplett home a10

På hovedkort velger du:

ASUS M5A88-V EVO, så kan du oppgradere maskinen senere til en nyere prosessor om ønskelig. Med mindre AMD gjør noen drastiske endringer de neste årene vil dette hovedkortet kunne brukes til en ny oppgradering til neste generasjons prosessorer fra AMD som kommer senere i år, om et år eller to har da prisene sannsynligvis sunket nok til at du kan oppgradere til en mer enn dobbelt så rask prosessor for 1000 kr.

Kjøper du stasjonære maskiner fra HP eller Dell eliminerer du den eneste grunnen til å kjøpe stasjonær: gode oppgraderingsmuligheter. HP, Dell og andre bruker gjerne egne design for at du nettopp ikke skal kunne gjøre store oppgraderinger uten å kjøpe helt ny maskin, da kan du likegodt kjøpe bærbar.

Takker for svar.Som sagt er dette min første stasjonær,så dette med oppgraderingen er jeg ikke inne på.Men vil gjerne kunne oppgradere den en eller annen gang.

Noe annet jeg burde byttet enn kun hovedkort i samme slengen?

Har lest en gang at Quad core var ingen vits i å ha om jeg ikke hadde planer om å ha pcn min som server..?

Men jeg aner ikke :)

Lenke til kommentar

Firekjernere blir stadig nyttige om du spiller nyere spill, men stort sett er nytten der om du driver med videoredigering eller bilderedigering på høyt nivå da disse typene programmer tar flere kjerner imot med åpne armer.

For ditt bruk er det ingen grunn til å ha noe mer enn en tokjerner. Farmville og disse andre Zynga-spillene bruker flash, som gjør det dessverre umulig å få dem til å ikke hakke. Egentlig vil jeg påstå at du hadde vært bedre tjent med en 15" laptop som denne HPen, da du ikke skal spille eller drive med andre tunge programmer etter det du sier.

Stasjonære datamskiner har sin bruk, men som rene kontormaskiner kun til office og internett vil jeg påstå en laptop eller et nettbrett er bedre.

Lenke til kommentar

Firekjernere blir stadig nyttige om du spiller nyere spill, men stort sett er nytten der om du driver med videoredigering eller bilderedigering på høyt nivå da disse typene programmer tar flere kjerner imot med åpne armer.

For ditt bruk er det ingen grunn til å ha noe mer enn en tokjerner. Farmville og disse andre Zynga-spillene bruker flash, som gjør det dessverre umulig å få dem til å ikke hakke. Egentlig vil jeg påstå at du hadde vært bedre tjent med en 15" laptop som denne HPen, da du ikke skal spille eller drive med andre tunge programmer etter det du sier.

Stasjonære datamskiner har sin bruk, men som rene kontormaskiner kun til office og internett vil jeg påstå en laptop eller et nettbrett er bedre.

Vel,noe spilling blir det nok men tror ikke det blir av de mest krevende spillene som Crysis.

Mere som COD.

Men greit å ha en pc jeg kan oppgradere senere om jeg skulle ha lyst til det.

Tror jeg går for den første du tipsa om :)

Lenke til kommentar

Om du skal spille CoD må du ha et kraftigere grafikkort enn noe jeg har nevnt her, særlig med tanke på hvor lite Activision gidder å optimalisere på PC-utgaven.

Da er det nok heller Netshop AMD FM1-bygger du burde se på.

Oppgrader prosessor til A8-3850, så får du kraftigere grafikkløsning og prosessor.

Og bytt minne til Corsair XMS3 1600MHz DDR3, 4GB, CL8

Ellers kan du la stå eller endre som du vil.

Da får du en maskin med prosessor og grafikkløsning i en pakke, du kan også legge inn et grafikkort senere om du vil. Dette er helt nytt og er laget for å gi best mulig pris mot ytelse for enkel bruk. Siden du ikke vil bygge selv er dette det beste kompromisset jeg kan finne rundt 5000 kr.

Om du vil bygge selv er det øverst på forumet et oppsett kalt "Runes of Dublon" som gir deg langt mer ytelse i både spill og vanlig bruk til omtrent samme pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...