Gå til innhold

VG: Butikkkjeder fjerner spill etter terroranslaget 22/07

Anbefalte innlegg

Greit at dere sier det er en oppfordring, men facebook-gruppenavnet: "I RESPEKT FOR TERROROFRENE" i denne sammenhengen blir respektløs. Det dere sier her er at alle som ikke slenger skytespillene sine på bålet er respektløse ovenfor terrorofrene. Dermed er det et indirekte personangrep på alle som ikke deler deres mening. Derfor blir det ikke "bare" en oppfordring.....

Skal jeg skifte tittelen sånn at ingen kommer til skade?

Gjerne, da kommer det bedre frem hva du\dere prøver å si. Spill fotball, ikke data!;-) Og for all del, hold deg til aldersgrensen ellers må jeg ta en prat med din mor ;-)

skjekk din egen alder først eller?

Og der sprakk ballongen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*snipp'

Men på en annen side det å ødelegge spill som dere sier blir feil. Dette skal ikke bekjempes med sensur. Skulle vi ødelagt spill, fjernet de fra hyllene i butikkene måtte vi gjort det samme med bøker, filmer, blader, ja egentlig alt som har noe med vold\drap å gjøre. Hvor skal det ende? Fjerne jaktutstyr i butikkene, fjerne diskusjonsforum fra internett, sperre telefoner, innføre portforbud?

Det er ytringsfrihet vi elsker med landet vårt. Det å kunne spille nettopp COD eller BF er et uttrykk av denne friheten.

*snipp*

PS: Det er mye bråk på en fotballbane, folk har til og med blitt drept pga sporten, vil dette bety at vi skal forby fotball?

Det er vel ikke snakk om sensur? Synes det er mer snakk om at noen tar et standpunkt mot slike spill. Å brenne en gjenstand er vel noe av det sterkeste man kan gjøre for å vise sin motstand?

Slik jeg har forstått det så har vel aldri trådstartet hevdet at alt skal forbys. Enkelte andre vil nok forby ditt og datt osv.

Og det fotballeksemplet ditt ser jeg egentlig ikke poenget med. Da kunne du vel liksågreit å ha kommet med et eksempel ala "Mennesker dreper hverandre, la oss forby reproduksjon slik at mennesket dør ut".

Men gjerne forby fotball...

Lenke til kommentar

det du og mange andre gjør når dere spiller voldelige spill er å indirekte si at skying er kult, morsomt ..whatever

Jeg ser overhode ikke hva ofre eller andre berørte skal kunne få ut av at jeg slutter å skyte folk på nett. De blir ikke berørt av det uansett.

Og hva er galt med at jeg synes det er morsomt?

I mine øyne er ikke dette galt før jeg ikke klarer å skille mellom spilling og real life.

Lenke til kommentar

Det er bra at trådstarter kutter ut slike spill da han er et barn og disse spillene ikke er lager for han og er noe han ikke burde ha fått kjøpt før han er 18år. For det kom vel frem at personen var 12 år?

Og at unge mennesker prøver å vise respekt er alltid en fin ting, om det er den beste måten å gjøre det på er en annen diskusjon. Men en må huske at det er barn en snakker om her slik...ikke godt voksne mennesker med et litt annet perspektiv på saker å ting.

Så stå på sier nå jeg, få barn bort fra disse spillene.

Lenke til kommentar

ChaosPredicted, det har du på en måte rett i, men det var tre grunner til at jeg gjorde det. For det første fordi jeg er n00b her og ikke vet hvor mange troll det er på gamer.no som ville syte og klage på at det var får FÅ alternativer i voten.

Den andre grunnen var at det spiller på følgende avsnitt i bloggposten min.

Jeg tipper at minst 70 % av landets kids vil krysse av på alternativene Latterlig, Fjernt eller Idiotisk, ja Høl i huet i en eventuell meningsmåling.

Og det tredje grunnen: For the lulz, for da jeg publiserte innlegget på bloggen, sa jeg ikke til utdanningsministeren at jeg hadde en vote her. Og dermed gikk hun i fella: Hun prøvde å ta meg, i troen på at meningene mine ikke var representative for landets gamers. Jeg visste at voten ville ende som den gjorde. OK, litt sleipt av meg, men skitt au. Men jeg tror at dersom jeg hadde røpet voten, ville vår kjære undervisningsminister uttrykt seg mer taktisk enn hun gjorde i svaret sitt. Trap door, right? :cool:

Rent teknisk har du selvsagt rett :thumbup:

Lenke til kommentar

Ok, da stenger jeg voten og takker for deltakelsen :love:

Jeg er nemlig ferdig med mitt tilsvar til undervisningsminister Kristin Halvorsen, og om noen få minutter vil dere finne mitt tilsvar til henne på STOR M, og jeg håper på et skikkelig svar denne gangen.

Jeg har også sendt en mail til KANDU, som arrangerer The Gathering, siden jeg regner med at ikke minst min nye post vil interessere dem.

I'll be back ;)

Endret av Morten Jørgensen
Lenke til kommentar

Hahaha, typisk stunt for å få gratis sympati PR. "ÅHHH platekompaniet er så fantastiske som tenker på terrorangrepet, der må vi handle fra nå av"

Det som er ekstra stygt er at de tydeligvis ikke har peiling på hva ABB skriver om spillene i det hele tatt. Hvis de absolutt skulle ha fjernet spill, idiotisk som det er, burde de i vertfall ha valgt Call of Duty siden det var det han brukte som "draps simulator". Jeg sier ikke at det hadde vært noe bra å fjerne COD, det hadde vært fucka det også, men det er ennå mer idiotisk at de fjerner wow. Eneste forholde det har til terror angrepene er at han brukte det som en unnskyldning til å være a-sosial. Han skriver jo også positive ting om spillet som at det er like ferdighetskrevende som å drive en liten bedrift elns.

Edit: Nvm skjønner at de fjernet COD også, jaja...

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...