BlastyTrasty Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 (endret) Ei fin tanke, med gode intensjonar. Men du skriv; og ja jeg vet a voldelige spill ikke er roten til alt vondt Då blir denne aksjonen noko poenglaus. Foreslår De går i tenkeboksen, og finn på noko anna. Kanskje De kan prøve å samle inn nokre kroner til gjenoppbyggjinga til Utøya eller noko liknande. Lukka til. Endret 3. august 2011 av Optimus Trasti 2 Lenke til kommentar
MultiForce Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Synes det er litt seint å komme med dette nå. I tillegg er det jo merkelig at man ikke gjør dette hver gang uskyldige blir drept rundt om på kloden i diverse angrep. Blir det neste å slutte og spille Tropico fordi man utnytter en befolkning, i respekt for sultkatastrofen? Greit at du vil vise din respekt på din måte, men jeg ser ikke helt problemet med at jeg fortsatt sitter å spiller BC2 og alt annet. 1 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Voldelige spill er ikke roten til noe vondt. Kanskje det kan framprovosere noe i de som har psykiske lidelser, men det kan alt annet også. Syns det er værre at folk går rundt med våpen, at det er krig, hat og faenskap i verden, enn at det sitter folk i mørke rom og spiller spill. 1 Lenke til kommentar
Licht Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Dersom dere har et eksponeringsbehov dere ikke får dekket til vanlig, så synes jeg heller dere kan, tja ... Filme dere selv mens dere gjør tåpelige ting for så å legge det ut på youtube, snarere enn å forsøke å kapitalisere på sorgen til veldig mange mennesker. Utrolig lite classy, dette her. 5 Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Etter kva eg kan sjå prøvar dei ikkje på nokon måte å kapitalisere, altså tene pengar på det. Men det kan væra eit eksponeringsbehov. Eg gir deg uansett 'the benefit of the doubt' og velger å tru at det er to tolvåringar som prøver å gjere noko bra. Men med tanke på at fleire studier har vist at spel ikkje er årsaka til valdshandlingar, vil denne aksjonen væra særs missvisande. 1 Lenke til kommentar
Skal Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 (endret) .. Endret 30. juni 2014 av Skal Lenke til kommentar
Skal Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 (endret) [ Endret 9. desember 2011 av Skal Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Ei fin tanke, med gode intensjonar. Men du skriv; og ja jeg vet a voldelige spill ikke er roten til alt vondt Då blir denne aksjonen noko poenglaus. Foreslår De går i tenkeboksen, og finn på noko anna. Kanskje De kan prøve å samle inn nokre kroner til gjenoppbyggjinga til Utøya eller noko liknande. Lukka til. Takk, det er ikke sånn at man kan bli syk i hodet av å spille voldelige spill, men det handler om respekt. Utdyp? Lenke til kommentar
Skal Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 (endret) . Endret 9. desember 2011 av Skal Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Jeg klarer ikke se hvordan man øker respekten ovenfor de drepte, deres familier og venner ved å fjerne skytespill fra butikkhyllene. Hvis man skal eliminere alt som kan assosieres med terroraksjonen så blir det litt av et arbeid man har foran seg. Alt ifra å fjerne våpen fra sportsbutikker til gjødsel til dataspill til diskusjonsforum på internett. Man bør ikke la en gal mann "bestemme" hva vanlige mennesker skal ha rett til å foreta seg. Vis ofrene respekt ved å ta avstand til de psykopatiske handlingene som ble foretatt av denne mannen. Vis ofrene respekt ved å støtte opp rundt deres pårørende. Vis ofrene respekt ved å nyte den friheten vi har i Norge. 2 Lenke til kommentar
Skal Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Ei fin tanke, med gode intensjonar. Men du skriv; og ja jeg vet a voldelige spill ikke er roten til alt vondt Då blir denne aksjonen noko poenglaus. Foreslår De går i tenkeboksen, og finn på noko anna. Kanskje De kan prøve å samle inn nokre kroner til gjenoppbyggjinga til Utøya eller noko liknande. Lukka til. Takk, det er ikke sånn at man kan bli syk i hodet av å spille voldelige spill, men det handler om respekt. Utdyp? Tenk? Lenke til kommentar
xxTJxx Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 All power to you for at du vil vise din respekt for terrorofferene, men jeg syntes dette er både poengløst og småidiotisk. Vi mennesker har en merkelig trang til å vise "respekt for de døde" i situasjoner som dette, noe jeg ikke ser noe poeng i ettersom de nettop er døde og da er det litt seint. Som jeg har sagt før i en annen tråd, jeg kommer til å spille like mye voldelige spill nå som jeg gjorde før og jeg har ingen planer om å stoppe i nærmeste framtid ettersom jeg klarer meget godt å skille mellom spill og virkelighet. Igjen, fint at du bryr deg, men dette blir feil måte å bry seg på syntes jeg. Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 3. august 2011 Forfatter Del Skrevet 3. august 2011 Uten å ha peiling her, men det å gå til skritte å kaste volddspill, hive gamle rambofilmer, brenne "american psycho" boka er neppe noen særlig god måte å vise resepkt på. Ja jeg tenker på ofrene, og de etterlatte. Og ja, jeg syns det hele har vært så grusomt at jeg har felt tårer. Men, jeg tviler sterkt på at de nevnte og meg selv får det noe bedre i tiden som kommer dersom jeg donerer COD til flammenes rov. Spill drepte ikke ungdommene på utøya. Det var det et særdeles ondskapsfult menneske som gjorde. skal man vise respekt så er det kanskje bedre å vise at man nekter å la seg kue av terrorister. Fortsett å tro på det samfunnet menneskene på utøya trodde på. 2 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Seriøst? Sorry hvis jeg virker litt kynisk nå, men dette blir bare for dumt.. 3 Lenke til kommentar
Skal Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 (endret) , Endret 9. desember 2011 av Skal Lenke til kommentar
Licht Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Hvordan skal vi jene penger på dette? du er helt på jordet. Penger? Kapitaliseringen jeg refererte til handler ikke om å tjene penger, men om å utnytte tragedien til å få stilt et sykelig oppmerksomhetsbehov. Dere er ikke de første som prøver å flyte på dette mens dere gjør dere selv til midtpunkt, og dere blir neppe de siste heller. Dette har ingenting med respekt å gjøre, med mindre man inkluderer begreper som respektløshet. 3 Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Jeg klarer ikke se hvordan man øker respekten ovenfor de drepte, deres familier og venner ved å fjerne skytespill fra butikkhyllene. Hvis man skal eliminere alt som kan assosieres med terroraksjonen så blir det litt av et arbeid man har foran seg. Alt ifra å fjerne våpen fra sportsbutikker til gjødsel til dataspill til diskusjonsforum på internett. Man bør ikke la en gal mann "bestemme" hva vanlige mennesker skal ha rett til å foreta seg. Vis ofrene respekt ved å ta avstand til de psykopatiske handlingene som ble foretatt av denne mannen. Vis ofrene respekt ved å støtte opp rundt deres pårørende. Vis ofrene respekt ved å nyte den friheten vi har i Norge. Må nok si meg litt enig der. men det skytespill handler om er nettop å simulere krigs.hva er gøy med det?.og vi lot heller ikke en gal mann bestemme over oss, vi tok initiativ til dette selv og vi var begge aktive cod og battlefield spillere. vi fikk en liten opvekker kan du si. Det som er gøy er vel nettopp det at det er simulert krig og ikke ordentlig krig. Virkelighetsflukt. Det at dere legger krigsspillene på hylla eller bålet er uansett bare fint, synes jeg ihvertfall. Gjerne erstatt spillene med andre aktiviteter der man ikke trenger en datamaskin. (men akkurat det er vel an annen debatt) Lenke til kommentar
Skal Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 (endret) . Endret 9. desember 2011 av Skal Lenke til kommentar
Skal Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 (endret) . Endret 9. desember 2011 av Skal 1 Lenke til kommentar
major_stuen Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 cant tell if trolling or just stupid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå