Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Blir drapstruet!

SubHuman

Anbefalte innlegg

Her her om dagen fikk jeg melding fra et mobilnummer jeg aldri har sett før. Der stod det at jeg måtte komme på facebook fort. Det kunne jeg ikke gjøre, og jeg spurte hvem det var og hva h*n ville. Personen skrev at det var en god venn av meg(la oss si venn A), jeg trodde dermed at han bare hadde lånt mobilen min. H*n sa også at han hadde hørt av en annen god venn av meg(la oss kalle han venn B), at jeg skulle være alene hjemme neste uke. Det at jeg skulle være alene hjemme stemmer forsåvet, men jeg har bare sagt det til en annen venn, men kanskje han har sagt det igjen til venn B?

Uansett så spurte jeg venn B om venn A hadde fått nytt mobil nummer, og om den som sendte meg meldingen var fra han. Han sa at det ikke stemte, og ga meg mobilnummeret jeg har inne som venn A. Dagen etterpå spurte jeg venn A om han visste hva som skjedde, eller om han lånte mobilen til en venn. Han svarte at han verken visste hvem mobilnummeret tilhørte, at han ikke hadde snakket med meg, og at han ikke visste at jeg skulle være alene hjemme.

Dette var litt creepy, siden denne personen tydeligvis visste om både meg, venn A og venn B, og vet at jeg er alene hjemme!

Sjekket ut nummeret via google(fikk ingen treff via 1881 og "Hvem er dette?"), og der fikk jeg svar via gulesider at det var en Fritids og ungdomsklubb.

Har også sagt til dette nummeret at historien hans ikke stemmer, men har ennå ikke fått noe svar. Så mitt spørsmål er om jeg på en eller måte kan finne ut hvem denne personen er? Han har tydligvis funnet ut ting om meg, pluss at han ringte fra en ungdomsklubb for å kontakte meg. Burde jeg evt. anmelde dette til politiet?

Update: Fant ut at denne ungdomsklubben forresten ligger i Danmark, med nøyaktig samme telefonnummer som den jeg fikk melding fra og som prøvde å ringe meg, bare at h*n som ringte meg og sendte sms hadde +47 foran, så da burde han være fra Norge? Kan politiet evt. sjekke ut skjulte nummeret(fra 1881 etc), kom på nå at jeg begikk den tabben og sa at jeg ikke er hjemme før tirsdag :ermm: så frykter nå på en måte innbrudd...

(Kan legge ut mobilnummer og ungdomsklubb, men vet ikke om jeg har tillatelse til det)

Les de lenger ned!!

Endret av SubHuman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bump. han ringer meg hele tia. skal jeg ringe 112? han sier vi skal snakke om det over telefonen, men det vil jeg ikke, skal jeg ringe 112 eller kontakte vi apolitiet.no????

han har ringt meg 8 ganger på rad nå!

fikk melding om at jeg skulle ta tlf før jeg hisser han opp

Endret av SubHuman
Lenke til kommentar

Kontakt politiet fortløpende.

Om de har tid og ressurser kan de sikkert spore opp presis person som driver å sender til deg.

Skal vedde på at politiet ikke tar deg seriøst, eller anser vedkommende som ufarlig pranking, men det kan jo også være verd å svare telefonen bare for å høre om du kjenner igjen vedkommende?

Lenke til kommentar

fy faen, var noen jeg kjenner som kødderingte,fy faen var nesten jeg anmeldte dem... er skuffet og sur nå, han viste heller ingen form for anger.

Det verste av alt er at familien min tror, at jeg er i trøbbel og skylder dem masse penger etc. Hva burde jeg gjøre nå? De forsto liksom ikke at det ikke var noe morsomt etc, ble jo faen meg reddm er jo ikke så hyggelig å bli drapstruet.

Endret av SubHuman
Lenke til kommentar

Hahahaham sant, stakkars han når han kommer hjem og møter moren i døra :p

Men uansett, hvis jeg blir drapstruet så burde jeg ringe 02800, eller var det lurest av meg å ringe til den som truet meg? Grunnen til at jeg ble ekstra redd var jo fordi de sa jo navnene til venner av meg, og dermed antok jeg at det ikke var noen som prøvde å ha det morsomt..

Uansett disse meldingene skal lagres, sånn at de ikke finner på noe mere kødd ^^, Men alikevel truer han ene meg med bank siden jeg ikke syntes det var morsomt :nei:

Endret av SubHuman
Lenke til kommentar

Hahahaha, ja friste meg faktisk å gjøre det. Er både sterkere enn han og går på nærkontakt selvforsvar, så det ville ikke vært noe problem, men er ikke hjemme nå så det ville vært umulig. Men fikk han til å innse alvoret, og at jeg hadde en rett til å bli sur og ikke han. Var kanskje like greit at jeg ikke slo han ned heller..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...