Stingah Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) Hei Jeg tok en telefon til lånekassen for en tid tilbake. Fikk da beskjed om at jeg måtte "ta igjen" 15 studiepoeng før jeg kunne få lån/stipend. Dette er hva jeg har gjort galt: Jeg tok forberedende til ingeniør som er 30 studiepoeng. Mot slutten av dette fant jeg ut at det var ikke ingeniør jeg ville bli, så jeg hoppa rett og slett av og begyne å jobbe. Neste to semestre meldte jeg meg opp til eksamen i 5 fag (tror jeg det var) hos Sonans. Fikk da og støtte fra lånekassen, og tok bare eksamen i 2 av disse 5 fagene. Var en del ting som skjedde på det personlige plan dette halvåret, om jeg skal skylde på noe. For det første, det virka for meg som lånekassen selv slet veldig med å regne ut hvor mye jeg lå bak. Først sa hun 30 studiepoeng. Så måtte hun konferere med sjefen sin, og de kom fram til "ca. 15 poeng". For det andre, jeg har aldri fått beskjed om dette på noen måte, skal man virkelig ikke det? Nå har jeg kommet inn på Politihøgskolen, og må selvfølgelig ha penger Er litt tricky å jobbe ved siden av PHS første året, da det er temmelig hektisk. Og jeg må i tillegg pendle Oslo - Kongsvinger hver dag Jeg har lagt meg opp en del cash som skulle holde til å studere første halvår, i Oslo. Nå må jeg pendle, og ting blir plutselig veldig mye dyrere.... Jeg har nå sendt inn søknad på lån/stipend og i tillegg sendt en form for søknad til Lånekassen om fritak/unntak fra det overnevnte problemet. Men er det noen som helst sjangs for å få dette innvilget? Bare lurer på om noen har erfaringer med tilvarende problemer..? Endret 29. juli 2011 av Stingah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå