AnonymDiskusjon Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Hei Jeg er en jente på 22 år som sliter med depresjon. Depresjonen resultaterer i at jeg synes det er et kjempeork å dusje, pusser ikke tenna, svarer ikke på SMS-er fra potensielle venner og bekjente, orker ikke å rydde, alt er bare ORK. Jeg har gått til psykolog i 8 år, og jeg har ingen mening i livet. Alt er bare mørkt og svart. Hvordan skal jeg klare å løfte ræva mi? Hvordan skal jeg klare å gjøre ting når hver eneste celle i kroppen skriker etter å bare ligge i senga og være totalt likegyldig til alt? Jeg har små oppeperioder innimellom, og da får jeg en giv til å gjøre alt uten å "tenke" at jeg må gjøre det. Når jeg leser om depresjon på nettet så er bare alt om hva symptomene er, at man må gå til psykolog, blabla. De tingene jeg allerede har gjort så lenge. Jeg har hatt et par selvmordsforsøk, livet uten mening er ikke verdt å leve, selv om jeg har et ørlite håp (tror jeg) Postet av anonym: 2dc17526fcc8c187ae65266f1f942abd Lenke til kommentar
Scorpion88 Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Kanskje du har vitaminmangel? Eller kanskje du mangler motivasjon til å gjøre disse tingene? Kanskje du bør bytte psykolog? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Er du sikker på at det er depresjon? Har du utforsket andre muligheter til hvorfor du er så sliten? Lenke til kommentar
Nøbe Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 prøv medisiner.. Lamictal har hjulpet meg ganske mye med depresjon Lenke til kommentar
LOOM Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Ofte går depresjon og følelsen av å kjenne seg sliten i en ond sirkel, fordi man ser så mørkt på livet at man rett og slett ikke gidder å gjøre noe. Det trenger ikke å være noe fysisk feil med kroppen din, uten at jeg er noe ekspert på det i utgangspunktet... Husk at vi er kun vanlige mennesker her inne, og at det er legen og psykologen din du først og fremst bør høre på Men, jeg skal gi deg ett tips. Det er mulig du har hørt det før, men jeg skal begrunne hvorfor du bør gjøre dette. Har du prøvd å melde deg inn i en klubb eller lignende? Har du noen interesser du ikke har gjort noe med? Selv om det kan være vanskelig å hoppe på noe slikt uten videre så tror jeg du hadde fått veldig mye av den positive energien fra gjengen du hadde vært sammen med. Hva med dans? Eller du kan melde deg inn i din lokale DNTung-klubb (http://www.dntung.no/index.php?fo_id=2048). Det fine med disse er at du får en trening som passer det nivået du er på (nybegynner til ekspert), og du kan gjøre det som passer deg best. Hiphop? Samba? Kanotur? Fjelltur? Å kunne være i en positiv sosial atmosfære med bålbrenning i solnedgangen ville ha hjulpet veldig mye. Å gå rundt deprimert i sine egne tanker vil i de fleste tilfeller ikke føre til noe positivt med mindre man har noe å se frem til. Alle føler seg deprimert i blandt, men hadde du kommet ut og fått tankene dine over på noe annet - og fått opplevd noe positivt fra folk du ser hygger seg sammen med deg, så er jeg sikker på at det etter en periode gradvis vil begynne å hjelpe. I begynnelsen vil jeg tro det føles både som ett ork og litt skummelt å kaste seg inn i noe nytt, men du er jo på jakt etter er å forandre livssituasjonen din, ikke sant? Ta en titt på denne: Håper du fikk litt inspirasjon! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2011 Jeg har en ufattelig bra psykolog og har tatt en grundig test hos legen. Han gav tilbakemelding om at alt var bra, men at jernnivået var litt lavt men fremdeles innenfor normalen. Takk for siste innlegg, må nok prøve å komme inn i en sånn aktivitet. Det er bare at terskelen er så _svær_ Vet at jeg bør gjøre det. Ikke tenke, bare gjøre. At det skal være så vanskelig? Postet av anonym: 2dc17526fcc8c187ae65266f1f942abd Lenke til kommentar
festen Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 (endret) Det kan være du er bipolar, da vil ikke SSRI virke like bra som på noen som har en vanlig depresjon. Wellbutrin vil gi mer energi enn de andre (men virker ikke mot angst og risiko for epileptiske anfall og kramper) (også Remeron eller Effexor kan fungere), Remeron kan også gi litt maniske tendenser og det kan være et alternativ til det vanlige (Cipralex). Har du hatt den samme psykologen i 8 år ville jeg også vurdert å skifte. Ville heller ikke utelukket kronisk utmattelsessyndrom (ME), det er folk som har fått det etter vaksiner, virusinfeksjoner og lignende. Endret 30. juli 2011 av festen Lenke til kommentar
Aleksander V. Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Har du vurdert å ta noen andre medikamenter? Sliter med depresjon selv og kan ærlig si at Remeron endra livet mitt fullstendig. Har vært utrolig virksomt for meg, i alle fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå