Gå til innhold

Generelt teite spørsmål i ok.no forumet

Anbefalte innlegg

Dette er ikke ment som en slags harsellering av dere nybegynnere eller noe, jeg vil bare få sagt min mening enkelt og greit, og kanskje det vil hjelpe dere andre på vei mot en najs overklokka pc, evt modda pc.

Saken er den at jeg er dri**lei tåpelige spørsmål som "hvor mye får jeg overklokka denne med detta og dissa" eller "hvilket hk burde jeg kjøpe?". Spørsmål nr 1 er noe jeg ser daglig her og jeg personlig har bare begynt å svare "ca 1000" fordi

1. Vi som driver med dette vet ikke alt, og spesielt ikke hvor du har kjøpt din cpu fra og stepping og alt det der. Det er aldri noen fasit på hvor langt du kan klokke og det eneste som skjer er at vi gir deg som nybegynner falske forhåpninger og kanskje til og med en brent cpu. Du må prøve selv og sjekke selv hvor langt DIN cpu kan klokke! capiche?

2. Andre ting som jeg er generelt lei av å svare er "det finnes 100 poster med akkurat det samme spørsmålet" for faktum er at det gjør det! dere tenker at det er greiest å spørre så får du oppdatert svar og du er sikker på at du får riktig svar... MEN! gårsdagens poster inneholder garantert det samme spørsmålet og riktig svar! Visst er nordmenn late, men det får være måte på da!

men vent... DET ER MER!!

Dere såkalte "fjortisser" (jeg selv bruker det ordet på oppførselen, ikke alderen) trenger såvisst ikke å markere at "HER FOLKENS!! Her finnes en fjortiss *peke på seg selv* " osv... LES reglene for forumet nøye, og legg spesielt merke til regelen som tilsier no sånt som "Misbruk av topic tolereres ikke og utestengelse eller stenging av thread vil skje"... Det nytter ikke å starte en ny thread med topic "JEG TRENGER HJELP FOR ******!!!!!!!!!!" Det er tusenvis av brukere her og thread'en din vil garantert bli lagt merke til uansett. Prøv å beskrive problemet og evt hva det gjelder i topic så kan de som har kunnskapene trykke på thread'en og besvare, istedenfor at 150 andre waster tida si på å klikke inn for så å se at de ikke kan dette.

Andre ting som overdreven bruk av tegn... (jeg nevner ! og ? spesielt) men også :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: f eks er unødvendig... Et tegn, eller en smiley er nok, vi skjønner poenget uansett.

Og ja, jeg er snart ferdig :p

Dere som svarer i god tro at dere er proffe bare fordi dere har over 500 poster og er "erfarne"... vennligst sjekk at det dere svarer er riktig eller har en viss mening, istedenfor å bare slenge ut hva dere mener eller hva dere har gjort.. det er iKKE sikkert at det funker hos den dere prøver å hjelpe... er dere ikke sikre så poengter dette i posten, sånn at den som spør kan konsultere med flere kilder som kanskje kan dette bedre før dem prøver. Hardware vokser ikke på trær, og det er liten vits at nybegynnere i god tro vræker det dem har... webshop'ene går med underskudd og nok en komponent slenges på dynga, ikke nødvendig...

Vel, det er omtrent det jeg har å si, håper dere brukere tar det til etterretning og oppfører dere heretter (aldri sagt at jeg bestemmer eller jeg vet best, men jeg troooor at dette er den generelle oppfatningen til de mer erfarne brukerne her, ihvertfall de som er like utålmodige og lite tolerante som meg :p )

Kom med ris og ros, jeg tar alt med en teskje, og kanskje dere har no å si på oppførselen min? :woot:

mvh Ho-Man den ydmyke :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og for guds skyld: Det kan ikke være for mye å kreve at man i hvert fall leser den første posten i en thread før man svarer. Gjerne hele threaden, men det er jo forståelig hvis den går over flere sider.

Er alltid like gøy å se folk svare ting som står i den opprinnelige posten til thread-starteren e.l. :roll:

Lenke til kommentar

Saken er den at jeg er dri**lei tåpelige spørsmål som "hvor mye får jeg overklokka denne med detta og dissa" eller "hvilket hk burde jeg kjøpe?". Spørsmål nr 1 er noe jeg ser daglig her og jeg personlig har bare begynt å svare "ca 1000" [

Du kan rive deg i håret, irritere deg til du blir grønn eller får blødende magesår, men det hjelper ingen verdens ting. Det har alltid vært og kommer alltid til å være feilposter/idiotiske headinger/sms-språk/vanvittig smiley bruk etc.

Om man blir så mektig provosert/irritert, kan du ikke bare la være å svare og hoppe videre til neste post ?

Av en eller annen merkelig grunn så klarer ikke de "erfarne" brukerene her å la ære å kommentere alt som forsurer dres hverdag. Ikke vet jeg hvorfor man reagerer så sterkt/ofte, et markeringsbehov kanskje ?

Lenke til kommentar

Naah, det funker liksom ikke det skjønner du... Forumet er som en bolle med suppe (min favorittsuppe si) og hver sånn feilpost er en flue i suppa! Når jeg spiser suppe og får en flue i den så skipper jeg ikke bare over den delen hvor flua er, bevares, det er god suppe og man sløser ikke med maten! Derfor gjør jeg noe med den, jeg fjerner flua... Akkurat det er det samme som jeg gjør her, jeg svarer de tåpelige spørsmåla for å hinte om at "ikke gjør sånt igjen"...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...