aklla Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) Jeg har merket at det siste halve året eller noe har synet mitt blitt veldig variabelt. Jeg bruker ikke briller og har heller aldri noe problem med syns-tester. Stort sett fungerer det veldig bra, sylskarpt. Men, enkelte dager blir alt uklart, så ille at jeg faktisk enkelte ganger sliter litt med å lese fartsgrensene på litt avstand(jada, jeg får de med meg, ingen fare) Dette er uten at jeg har gjort noe spesiellt anderledes denne dagen enn andre. Noen som vet hva som er årsaken, evt. hva man kan gjøre for å forhindre det? Endret 29. juli 2011 av aklla Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Ha deg til legen og få scannet hodet, ikke meningen å skremme deg, men forstyrrelser på synet kan være et tegn på svulst på hjernen. I verste fall. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2011 Såpass Ikke akkurat svaret jeg hadde lyst på men... Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Det kan være at du har skjeling som blir verre når du er sliten. Du har ikke sagt noe om når dette skjer, så vanskelig å si om det kan være det. Det kan være du burde bli utredet av en synslege, ikke av en optiker, for å finne ut hva problemet er. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) Det kan være at du har skjeling som blir verre når du er sliten. Du har ikke sagt noe om når dette skjer, så vanskelig å si om det kan være det. Det kan være du burde bli utredet av en synslege, ikke av en optiker, for å finne ut hva problemet er. På meg virker det som om det skjer ganske tilfeldig når det skjer. Godt mulig det har en grunn som jeg ikke har tenkt over. har egentlig bare avfeid det som at øynene er litt slitne. Da jeg er IT-konsulent sitter jeg veldig mye forran pc`n, vet at dette ikke akkurat hjelper på synet. Merker det kanskje best når jeg kjører da jeg er ganske avhengig av å få med meg skilter og slikt, men det skjer uten at jeg har kjørt eller kjører også. Har heller ikke vondt i hodet eller noe når det er slik. Det er heller ikke antydning til å se dobbelt, noe jeg ville gjort om det var skjeling, eller? Det er ikke slik mer enn kanskje 2-4 ganger pr mnd... Forresten, legen henviser meg til synslege om han ser behovet, eller? Og, kan legen evt. henvise til optiker, eller hvordan fungerer det egentlig? Er en 10-12 år siden jeg var hos lege sist Endret 29. juli 2011 av aklla Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Tipper legen gir deg en henvisning til en spesialist (ikke optiker) Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Det beste er vel faktisk å starte med å gå rett til en optiker og få en normal synsprøve. Oppdager optikeren noe unormalt så blir du henvist direkte til en øyenlege. (Evt. legevakt om det er noe akutt som må tas tvert.) Legen spør jo vanligvis om når man sist fikk sjekket synet når man kommer dit med noe der det er relevant, og da er det greit å få ordnet det først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå