Grankongla Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) Jeg holder på med å bygge ny pc, og tenkte jeg skulle gå for m-atx. På komplett har jeg kommet fram til MSI H67MA-E45, men jeg har funnet ut at dustinhome er jevnt over billigere på så og si alle komponentene jeg skal kjøpe. De har derimot ikke hovedkort fra MSI, så jeg fant ASUS P8H61-M EVO som alternativ. Har lite peiling på hovedkort, så lurer på om det er noen nevneverdig forskjell mellom disse, eller MSI og ASUS i det hele tatt? Og finnes det kanskje bedre alternativer i dustinhonme sitt sortiment som er i samme prisklasse? (opp til ca 800kr) Det skal brukes sammen med Intel core i5 2310, Sapphire Radeon HD 6570 1GB og 4gb minne (2x2GB). Endret 29. juli 2011 av Jacobs1k Lenke til kommentar
Locklear Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) Asus pleier vel å ha bedre support for modifisering av spenninger i BIOS (fint til feks undervolting av CPU for å redusere varme), samt bedre viftestyring. Endret 29. juli 2011 av Locklear Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) Med et H61-brikkesett går du glipp av SATA6GBPS, men det er ikke verdens undergang akkurat. EDIT: Dustin har jo H67-hovedkort både på butikken og på lager: ASUS P8H67-M. Trikset er å sortere etter pris Endret 29. juli 2011 av arni90 Lenke til kommentar
Grankongla Skrevet 29. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2011 Med et H61-brikkesett går du glipp av SATA6GBPS, men det er ikke verdens undergang akkurat. EDIT: Dustin har jo H67-hovedkort både på butikken og på lager: ASUS P8H67-M. Trikset er å sortere etter pris Det der har derimot ikke USB 3.0, men det har dog ASUS P8H67-M LE, men den har færre minneplasser enn P8H61-M EVO, og ser ellers så og si likt ut. Ihvertfall på de punktene som er relevante for meg. (PCI-express, USB-porter etc.) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 WTF? LE-utgaven med USB3.0 mens vanlig ikke har det? Hva har ASUS gått på da det lagde disse kortene tro... Lenke til kommentar
ATLW Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Har for øyeblikket MSI 890FXA-GD70, Socket-AM3 ATX, AMD 890FX+SB850, DDR3, SATA 6Gb/s, USB3.0, Fi Og kan trygt si at dere bør styre unna dette kortet. prøvde å sette CPU vifta ned til 75% RPM, den falt ned til 25%. Om du setter den ned til 50%, da slår den seg av. Dette førte til at jeg måtte bytte kjøler, for den andre jeg har var på 3200 RPM... som ble alt for mye støy. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Har for øyeblikket MSI 890FXA-GD70, Socket-AM3 ATX, AMD 890FX+SB850, DDR3, SATA 6Gb/s, USB3.0, Fi Og kan trygt si at dere bør styre unna dette kortet. prøvde å sette CPU vifta ned til 75% RPM, den falt ned til 25%. Om du setter den ned til 50%, da slår den seg av. Dette førte til at jeg måtte bytte kjøler, for den andre jeg har var på 3200 RPM... som ble alt for mye støy. MSIs AMD-kort kan være virkelig forferdelige å overklokke på også, MSI-hovedkort pleier å ha for få VRM på AM3-sokler (ditt GD70 er et slikt mens GD65 er kjempebra merkelig nok). Intel-kortene til MSI er helt OK, men ASUS-kortene er ofte enklere og bedre å overklokke på, og har en bedre organisert BIOS/UEFI Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå