harryman123 Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Har gått til innkjøp av en http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622010#extra hardisk som jeg bruker til lagring. Har delt den opp i 3 partisjoner, og når jeg skal overføre filer ligger hastigheten på 21-22 MB/s. Skal den hastigheten være så lav? Eller har jeg koblet feil på noen måter? Lenke til kommentar
Locklear Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) Er den koblet opp internt i maskinen eller i et eksternt kabinett? Endret 29. juli 2011 av Locklear Lenke til kommentar
harryman123 Skrevet 29. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) Dette er satt opp internt Sitter for øvrig på et hovedkort av typen MSI Big Bang-Marshal B3, Socket-1155 viss det skulle ha noko og si. Endret 29. juli 2011 av harryman123 Lenke til kommentar
Locklear Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Kopierer du filer mellom partisjoner på samme disken? Hvilke type filer er det snakk om.. Masse små-filer eller store? Lenke til kommentar
harryman123 Skrevet 29. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2011 Det er fra partisjoner på samme disk. Har lagdt innpå blueray filmene mine, så skulle prøve og kopiere 4 filer på 50GB. Lenke til kommentar
Locklear Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) Da høres det ikke helt urimelig ut. Når man flytter filer på samme disk synker hastigheten ganske dramatisk fordi man leser og skriver til samme mediet. Partisjoner har ingen innflytelse på dette da de fortsatt ligger på samme fysiske disken. En bedre test for å sjekke om disken yter "bra" ville vært å kopiere filer fra en annen fysisk disk på maskinen hvis du har det. Endret 29. juli 2011 av Locklear 1 Lenke til kommentar
harryman123 Skrevet 29. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) Ok, jeg ser den. Skal prøve og øverføre til min andre harddisk når jeg er ferdig med og overføre filene. Men det hørest ut som du har rett med at det blir tregt pga den må skrive og lese samtidig, noe jeg ikke tenkte på Takk for hjelpen! Edit* Når jeg skulle overføre til en anna disk fekk den en normal hastighet på 80MB/s. Endret 29. juli 2011 av harryman123 Lenke til kommentar
Locklear Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Høy fragmentering av filene kan også redusere hastigheten kraftig da lesehodene må flytter seg langt mer for å lese og evt. skrive filene igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå