Mats1986 Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Hei, kjøpte en sansa mp3 spiller på elkjøp for 14 dager siden. Den har fungert helt fint bortsett fra at Power knappen ser ut til å sluttet å fungere så eneste måten å skru den på er å koble den til en pc. Jeg lurer på om jeg kan bruke angrefristen i stedenfor å få den sendt til reperasjon? Lenke til kommentar
Fade1 Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 De vil sikkert bare gi deg en ny. Lenke til kommentar
daihiep Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) Fra elkjøp: "30 dagers åpent kjøp Vi anser at det ikke er før man får prøve produktet i sitt eget hjem, at man virkelig finner ut om man vil kjøpe produktet eller ikke. Derfor har vi åpent kjøp i 30 dager. Du kan pakke opp og ta i bruk produktet fra første dag, og returretten gjelder fortsatt. Hvis du angrer på kjøpet, kan du levere produktet hos nærmeste butikk og få alle pengene tilbake uansett om du har brukt produktet eller ikke." Ja, det kan du. Husk også å nevne at du ikke er fornøyd med denne spilleren og bla bla eller hva annet du måtte komme på. Jeg brukte 30dagers åpent kjøp én gang før, pengene tilbake uten spørsmål, dog ikke samme type vare. Endret 29. juli 2011 av daihiep Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Bare å stikke innom og bytte, evt få igjen pengene. Så ikke noe vanskelig . Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 En vare som ikke virker (deffekt) skal levers inn som reklamasjon - ikke på angrerett eller åpent kjøp. Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Det er faktisk helt og holdent opp til kunden, PerB. :-) Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Om du leverer den inn til reparasjon så vil det nok ta uker før du får den tilbake igjen og kanskje med samme feil. Leverer du den inn på angrefristen så får du pengene tilbake og kan kjøpe deg en ny samme dag Lenke til kommentar
Fade1 Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Det er faktisk helt og holdent opp til kunden, PerB. :-) Er du sikker på det? Jeg vet de har gode returbetingelser, men synes det er litt rart om du f.eks kjøper et kjøleskap og mister det ned fra 3. etg. når du kommer hjem med det. Så tar du med kjøleskapet, samler sammen de fleste delene som en kan finne og leverer det inn og sier du ikke vil ha det fordi det ikke virker slik det skal... Vet at noen kjøper seg en GPS til bil før de skal på ferie og leverer den inn når de kommer tilbake... Slik koster det deg ikke noe og du får alltid siste modell... Lenke til kommentar
Runar Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Vet at noen kjøper seg en GPS til bil før de skal på ferie og leverer den inn når de kommer tilbake... Slik koster det deg ikke noe og du får alltid siste modell... Såvidt jeg vet gjelder ikke Ekjøps «30 dagers returrett » for mobiltelefoner, GPS og andre ting som krever registrering/abonnement. Lenke til kommentar
Fade1 Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Vet at noen kjøper seg en GPS til bil før de skal på ferie og leverer den inn når de kommer tilbake... Slik koster det deg ikke noe og du får alltid siste modell... Såvidt jeg vet gjelder ikke Ekjøps «30 dagers returrett » for mobiltelefoner, GPS og andre ting som krever registrering/abonnement. ååå? Da må Elkjøp lære opp sine ansatte bedre, jeg stod og skulle se på nye trådløse hustelefoner og overhørte en samtale mellom en selger og en som stod og så på en GPS. Selger: Du kan kjøpe den og teste den i 30 dager, om du ikke liker den leverer du den tilbake og får pengene igjen... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) En vare som ikke virker (deffekt) skal levers inn som reklamasjon - ikke på angrerett eller åpent kjøp. Pøh, Elkjøp lar kunden bytte uten trøbbel. Det vet jeg, som ansatt i kjeden. Vi har 30dg på gps også ja, men ikke mobil eller ting som selges med abo. Endret 29. juli 2011 av Alastor Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Man må jo si i fra uansett at den er defekt, så ikke Elkjøp går ut i fra at varen fungerer som den skal, og gjør den klar til salg igjen. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Ja, det er et veldig godt poeng, og viktig at man gjør :-). Lenke til kommentar
Runar Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Vi har 30dg på gps også ja, men ikke mobil eller ting som selges med abo. Alltid hatt det? Jeg er rimelig sikker det sto/står skrevet i Lillehammer-butikken at returretten ikke gjelder GPS. Men skal ikke kverulere mer på dette, du er jo ansatt der. Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Det er faktisk helt og holdent opp til kunden, PerB. :-) Er du sikker på det? Jeg vet de har gode returbetingelser, men synes det er litt rart om du f.eks kjøper et kjøleskap og mister det ned fra 3. etg. når du kommer hjem med det. Så tar du med kjøleskapet, samler sammen de fleste delene som en kan finne og leverer det inn og sier du ikke vil ha det fordi det ikke virker slik det skal... Vet at noen kjøper seg en GPS til bil før de skal på ferie og leverer den inn når de kommer tilbake... Slik koster det deg ikke noe og du får alltid siste modell... Vel... sunn fornuft må påregnes. Jeg tenkte det som en selvfølge at det ikke gjelder om man har fysisk ødelagt produktet selv, mulig jeg forventet for mye. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Det gjelder ikke om produktet er skadet nei, men hvis det slutter å fungere Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 En vare som ikke virker (deffekt) skal levers inn som reklamasjon - ikke på angrerett eller åpent kjøp. Pøh, Elkjøp lar kunden bytte uten trøbbel. Det vet jeg, som ansatt i kjeden. Har samme erfaring. Det eneste de spurte om var om produktet fungerte som forventet. Fade1: Regner med du ser selv at ditt eksempel ikke var sammenlignbart på noe vis. Lenke til kommentar
Fade1 Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Hehe, var bare en liten overdrivelse fra min side... Trådstarter sier at powerknappen sluttet å virke...hvorfor det? Kanskje han har trykt altfor hardt på den og dermed selv fysisk ødelagt spilleren?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå