AudunSelvaag Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) Hei! Jeg har nå gått tom for lagringsplass, og tenkte derfor jeg skulle kjøpe meg en ny ekstern harddisk. Etter å ha kikket litt rundt, har jeg bestemt meg for å kjøpe en NAS disk. Denne skal brukes i et hjemmenettverk, og skal sammarbeide med en MacBookPro og en ATV2 med XBMC. Jeg ser gjerne at den koster under 1500kr, og ønsker mulighet til Bittorrent samt 2TB lagringsplass. Trenger da anbefalinger/erfaringer. På forhand takk! EDIT: Beklager! Ser nå at denne har blitt postet på feil plass. Kan en eventuell modelator flytte den? Mvh. Audun Selvåg Endret 29. juli 2011 av AudunSelvaag Lenke til kommentar
freon Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 OM du har en gammel PC stående å støve et eller annet sted (eller du kan få en på finn.no), så kan du lett bygge den om til NAS. Dette er rimelig og veldig enkelt. Trenger ikke bra specs i det hele tatt (litt avhening av hvor mange brukere du skal ha) Med freenas (http://www.freenas.org/) så får du et svært lite ressurs/plasskrevende OS med et enkelt og intutivt web-grensesnitt. Helt gratis (Open-source). Så kan du heller bruke de 1500 på 2x2TB disker og få dobbelt så mye plass og dobbelt så mye moro! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 17. august 2011 Del Skrevet 17. august 2011 Qnap, Synology og Netgear er de mest populære NAS produsentene. Alle lager gode produkter men styr unna de billigste som Netgear Stora o.l da de ikke er fullgode nas løsninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå