*F* Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) Hei! Dette er en topic som er litt vanskelig å formulere, men til saken: En ting jeg har merket meg på disse Diskusjonsforumene på internett er at enkelte ikke aksepterer at folk er anonyme (så lenge dem har en annen mening) Diskusjonsforum generelt som f.eks Diskusjon.no lar oss være anonyme, enten via Nicket eller totalt via anonymitetsfunksjonaliteter, i mine øyne en bra ting, fordi da kommer altid den sanne meningen frem, og ikke bare en allment akseptert mening. Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth. (Oscar Wilde) Men jeg seg igjenn og igjenn at ofte når noen kommer med noen kontroversielle meninger er det altid en med mainstream meninger uten argumenter som kommer med at motparten er feig som gjemmer seg bak et nick, lite tenker han på at han selv er anonym. Kan ta et eksempel på et inlegg fra hifisentralen skrevet av brukeren Hellnoob, diskusjonen omhandler filmen "A Serbian Film" http://www.imdb.com/title/tt1273235/ : Ettersom mitt opplyste enevelde snart blir en realitet, ser jeg i økende grad behov for å fortelle andre hva de skal og ikke skal gjøre. Jeg synes de tøffingene som frivillig støtter opp om slike filmer (eksempelvis ved å se dem eller kjempe mot eller bare argumentere mot sensuren av dem) skal være hardkokte nok til å fylle inn skjemaet under og poste på alle online forum de deltar på. De som ikke liker å bli fortalt hva de skal gjøre skal under ingen omstendighet ikke fylle inn skjemaet og poste det. "Hei, jeg heter FYLL INN NAVN HER og bor i FYLL INN ADRESSE HER. Jeg kan kontaktes på FYLL INN E-POST og/eller FYLL INN TELEFONNUMMER HER hvis du ønsker å diskutere ytringsfrihet, kunsterisk frihet, film eller andre ting med meg. Jeg har sett eller kommer til å se filmer som inneholder voldtekt og lemlestelse av nyfødte jentebarn, voldtekt og lemlestelse av små gutter, sex- og lemlestelsesscener som ender med døden for en av deltakerne, nekrofili og tilsvarende aktiviteter. Det er jo bare film, jeg kommer aldri til å utføre slike handlinger selv, selv om jeg får en positiv opplevelse og en form for tilfredsstillelse av å se andre utføre dem. Jeg er også fullstendig klar over at ved å se slike filmer, spesielt etter at jeg har blitt bevisstgjort hva de inneholder, er jeg med og støtter produksjon og markedsføring av slike filmer, slik at vi får et bredere utvalg som når ut til et bredere publikum. Selv om det muligens bare er en marginal sjanse for at slike filmer bidrar til at slike handlinger blir utført i virkeligheten, er jeg villig til å ta den sjansen - i ytringsfrihetens, den kunsteriske frihets og min personlige valgfrihets navn. Det skader jo ikke MEG Jeg ser frem til en god diskusjon!" Jeg har i diskusjonen av denne filmen på et konkurrerende forum indikert at jeg mener potensielle skjemautfyllere er syke mennesker som bidrar negativt til min og andres livskvalitet, og påpekte vel også der at internering og/eller behandling av slike mennesker IKKE er en anbefalt fremgangsmåte for å bli kvitt problemet. Kilde: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,59313.0.html Hvorfor er det slik? og er det egentlig greit å være anonym i en diskusjonon? er anonyme debatanter feige, eller er dem bare mer ærlige, og vil uansett en feig persons mening bety mindre? Kjør diskusjon! Endret 29. juli 2011 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 La oss lage et "dop". Doper gjør deg som mennesker totalt ignorang overfor andre og omstendigheter. Altså: Mennesker som tar dette dopet vil lide av GIFT mens de går rundt. De vil slutte å bli tvunget av andre til å føye seg bare fordi de er i en menneskeflokk. Sier du noe "litt ukorrekt" så har man en lynsjemobb på sine føtter. Unngår man å si noe så slipper man lynsjemobben. Er du derimot anonym så kan ikke lynsjemobben komme etter deg, og du kan si hva du egentlig mener. For å være helt ærlig: Det øyeblikket man forlanger navn eller generel identifikasjon er det øyeblikket man egentlig begynner å true andre folk på livet. "Har du noen som bekrefter deg?", sier de. Det de egentlig sier er: "Har du noe så vi kan identifisere deg, for å så lynsje deg?". Men la oss få flyttet tråden til RLE biten av forumet, fordi dette omhandler "det frie mennesket" mot det "indiktronerte mennesket i et samfunn". 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå