HappyFace Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Er dette mulig? Er ikke veldig aktiv så derfor lurer jeg på om det er mulig å leve på "såpass lite" inntak? Hvis dette er mulig, kunne noen ha hjulpet meg med å lage ett lite program av hva jeg kan spise? Er mann, 21. Takker for svar! Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Det er mulig, er bare å la være å spise. Om det er sunt dersom du er en mann av normal størrelse og fysisk aktivitet? Neppe. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 På ingen måte! Skal du ligge på 800kcal til dagen og det skal være "sunt" (flytende begrep) så er du trolig en 2 åring som sitter i ro hele dagen! Veier du 60kg og er 170cm høy og bare flytter deg fra stol til stol, så trenger du 1800kcal per dag. Lenke til kommentar
MedaDwor Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Det er fullt mulig å gjøre dette, spis en brødskive med litt kaviar til frukost, en til lunsj, 2 til middag og en til kveldsmat. Drikk vann eller saft til. Du kommer til å få ideg ca 800 kalorier pr dag, men kroppen din kan ikke utføre mye til jobb før den skriker etter mere, men overleve skal den nok. Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Skal du leve med en viss livskvalitet så er det ikke mulig. Spis minst det dobbelte, helst 3 ganger så mye og vær litt aktiv heller. Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Er dette mulig? Er ikke veldig aktiv så derfor lurer jeg på om det er mulig å leve på "såpass lite" inntak? Hvis dette er mulig, kunne noen ha hjulpet meg med å lage ett lite program av hva jeg kan spise? Er mann, 21. Takker for svar! Så lite kalorier er ikke umulig, men da må man veie opp med andre næringstoffer som proteiner. Jeg gikk på en høy-protein lav-karbo diett for et år siden for å gå ned i vekt og det gikk bra, jeg spiste egg kyllingfilet og biff, og det var det jeg spiste, var ikke dumt, gikk litt lei men var ikke noe problem, men å gå over til så lavt karbo-inntak kan være farlig hvis man har blodsukkerproblemer, så en slik drastisk diett bør utføres i konsultasjon med lege. Og hvis 800 Kcal er hva du har tenkt å gå for gjennom et normalt variert kosthold (altså spise lite) er dette anoreksia-mengder kalorier. Og forventer man å være aktiv, (trene), trenger man mer enn 800, uansett. Aldri spis noe annet enn normalt uten å være i konsultasjon med fagfolk, da man lett kan skape ubalanser som kan lede til sykdom. (vet ikke om det er tilfellet men er dette for å slanke seg anbefaler jeg at man spiser regulært og trener og ikke går på diett, da jeg ble veldig slapp av lav-karbo-dietten jeg var på) -frank 1 Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) Hvis målet ditt er å se slikk ut: Så fungerer det nok. Endret 29. juli 2011 av joakimz 2 Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Så lite kalorier er ikke umulig, men da må man veie opp med andre næringstoffer som proteiner. Hei Frank. Husk at kalorier ikke er en makronutrient/et næringsstoff, men et tall på energipotensiale i mat. Proteiner er altså også en type kalorier Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Så lite kalorier er ikke umulig, men da må man veie opp med andre næringstoffer som proteiner. Hei Frank. Husk at kalorier ikke er en makronutrient/et næringsstoff, men et tall på energipotensiale i mat. Proteiner er altså også en type kalorier hvis man skal drive med flisespikkeri, men energipotensialet til protein er ikke inkl. i "Kcal"-feltet bak på grandiosaen eller hvaenn man kjøper. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Så lite kalorier er ikke umulig, men da må man veie opp med andre næringstoffer som proteiner. Hei Frank. Husk at kalorier ikke er en makronutrient/et næringsstoff, men et tall på energipotensiale i mat. Proteiner er altså også en type kalorier hvis man skal drive med flisespikkeri, men energipotensialet til protein er ikke inkl. i "Kcal"-feltet bak på grandiosaen eller hvaenn man kjøper. Jo, selvfølgelig er det det 4 kcal per gram proteiner. Ser ikke på det som flisespikking når det tydeligvis er en misforståelse på gang her. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 800 kcal? Ingen problem... http://myrevolution.no/s/hurtig-vektnedgang-med-psmf/ 1 Lenke til kommentar
HappyFace Skrevet 30. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2011 (endret) 800 kcal? Ingen problem... http://myrevolution.no/s/hurtig-vektnedgang-med-psmf/ Takker! Grunnen til at jeg "trenger" dette er ganske simpelt: Rask vektnedgang sånn at jeg kan få started med ordentlig trening igjen, merk at dette ikke skal vare over veldig lang tid - Ett par år i veldig slask jobb, mye data og cola forsvant plutselig treningen og vekta gikk opp. Og forresten 800 kalorier var mer en "klikk meg nå og se" lureting, heh. Endret 30. juli 2011 av HappyFace Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 (endret) Happy to help! Les hele den artikkelen nøye og les også denne om oppkarbing som skal forekomme en gang i uka... Tren styrke som anbefalt i artikkelen, du VIL bevare de dyrebare musklene. Det er tross alt de som forbrenner fettet du har på kroppen... Lykke til BRO!!! Endret 30. juli 2011 av Doofenschmitz Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 (endret) Er dette mulig? Er ikke veldig aktiv så derfor lurer jeg på om det er mulig å leve på "såpass lite" inntak? Hvis dette er mulig, kunne noen ha hjulpet meg med å lage ett lite program av hva jeg kan spise? Er mann, 21. Takker for svar! For de som skal ta slankeopersjon må i x antall uker i forveien gå på en kur som er lagt opp på 900-1000kcal (+ ta vitamintilskudd). Så det er mulig. Men bør kun brukes om man faktisk har overvekt. Hvis vekten er normal eller under normal vil det være farlig med den tanke at en faktisk ikke får nok energi til å opprettholde en normal kroppsfunksjon. Organer vil over tid lide, og en vil få mangelsykdommer. Grunnen til at de må på denne kuren, de som skal ta opersjon, er å minske størrelsen på leveren, og å forberede seg på den harde perioden etter opersjon. Endret 30. juli 2011 av norskgoy Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Off-topic og kommentarer til dette er fjernet fra tråden. Hvorvidt slankeoperasjoner er en fin ting eller ei kan ytres i tråder som diskuterer temaet, her har det ingenting å gjøre. Send meg en PM om noen skulle ha noe å si. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Du får bedre/langvarige resultater om du gjør det på riktig måte. Jeg trodde begrepet jojo-slanker var godt nok kjent nå, men kanskje ikke. Kjenner ei som hadde slankeoperasjon og måtte leve på 800 kcal dagen i to uker. Jeg TVILER på at det er noe hun vil anbefale noen. I tillegg er du mann som betyr at du (med mindre du er kortvokst og har en sykdom) mest sannsynligvis trenger flere kcal per dag enn en dame vil trenge. Begynn med å endre ting i kostholdet ditt, ting du kan holde på over lengre tid. Finn sunnere alternativer for ting du spiser, sett deg mål om f. eks å spise to forskjellige grønnsaker hver dag, spise middag hver dag, kun èn snacks om dagen. Blabla. Det er mange måter å gjøre det på Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Juliess da.... Les nå hva TS skriver... Han vil ha en kickstart på fettnedgangen for å ha et litt bedre utgangspunkt for treningen... Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Hvis 800 kcal var bare for å få oppmerksomhet, så er det greit, men bare vær forsiktig og ikke gå for lavt på kaloriene i troen om at du får så mye bedre resultater. Hvis du går over fra ditt nåværende kosthold som jeg tolker som relativt næringsrikt til noe skikkelig kalorifattig tar det ikke lang tid før du går på en liten smell og begynner å føle deg dårlig. Ta nedgangen gradvis. En kickstart på dietten med kjempelite kalorier har egentlig veldig lite å si for progresjonen i den store sammenhengen. Er du ute etter store endringer i kroppen så tar det måneder og år, og da spiller to uker liten rolle. 1 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 (endret) Jeg er imponert over evnen til å vite hva andre skal mene. Ellers enig med Juliess og Discipline, der de påpeker de langvarige effektene. Endret 1. august 2011 av norskgoy Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Hvis du går over fra ditt nåværende kosthold som jeg tolker som relativt næringsrikt til noe skikkelig kalorifattig tar det ikke lang tid før du går på en liten smell og begynner å føle deg dårlig. Oppkarbinger er stikk ordet her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå