Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

mopeden kveler seg når jeg gir gass

Anbefalte innlegg

Jeg har en Honda mt5 som jeg netopp har kjøpt en ny Airsal trimsylinder. etter at jeg satte i sylinderen så går ikke mopeden skikkelig, når jeg gir full gass så kveler den seg, hvis jeg skal få den opp i turtall så må jeg gi litt gass om gangen.

alt er originalt på mopeden bortsett fra sylinderen og stempelet.

har noen svar på problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig du har for rik blanding bensin/luft. Gir du gass fort produserer akselerasjonspumpa for meget og motoren kveles, dette ungår du ved å gi på litt gass etterhvert.

Juster til magrere blanding på forgasseren og se om det blir bedre.

Blir det bedre så er du på rett vei.

Du kan også sjekke tilstanden til luftfilteret. Hvis det er tett får du ikke inn nok luft raskt nok når du gir gass, blandingen blir for rik og motoren kveles.

Endret av reor
Lenke til kommentar

Mulig du har for rik blanding bensin/luft. Gir du gass fort produserer akselerasjonspumpa for meget og motoren kveles, dette ungår du ved å gi på litt gass etterhvert.

Juster til magrere blanding på forgasseren og se om det blir bedre.

Blir det bedre så er du på rett vei.

Du kan også sjekke tilstanden til luftfilteret. Hvis det er tett får du ikke inn nok luft raskt nok når du gir gass, blandingen blir for rik og motoren kveles.

Jeg har prøvd og stille på bensin/luft, det blir bedre men sliter fortsatt med det samme problemet. har ikke rensa luftfilteret enda, men jeg kan prøve det og se om det funker da ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...