-kga- Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 ... Å anmelde en slik sak som dette er trolig også sløsing med politiets ressurser. Det er lite eller ingen ting politiet kan gjøre med din konkrete sak når alvoret er såpass lite og det ikke finnes noe dokumentert hendelse og/eller skade. ... Det er ikke sløsing med resurser og anmelde vold. Så vidt jeg vet så blir saken registrert enda den blir henlagt (stemmer det?), og om personen(e) for nokk slike volds anmeldelser mot seg så så vil politiet antagelig gripe inn etter hvert. Og om han kommer i en mer seriøs volds sak så vil politiet vite at han har vært voldelig over lenger tid og han vil dermed antagelig ikke slippe like lett unna. Om derimot ingen anmelder slike saker fordi dem antagelig vil bli henlagt så vil politiet aldri gripe inn og han vil muligens slippe billigere unna når det kommer en litt mer alvorlig sak. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 ... Å anmelde en slik sak som dette er trolig også sløsing med politiets ressurser. Det er lite eller ingen ting politiet kan gjøre med din konkrete sak når alvoret er såpass lite og det ikke finnes noe dokumentert hendelse og/eller skade. ... Det er ikke sløsing med resurser og anmelde vold. Så vidt jeg vet så blir saken registrert enda den blir henlagt (stemmer det?), og om personen(e) for nokk slike volds anmeldelser mot seg så så vil politiet antagelig gripe inn etter hvert. Og om han kommer i en mer seriøs volds sak så vil politiet vite at han har vært voldelig over lenger tid og han vil dermed antagelig ikke slippe like lett unna. Om derimot ingen anmelder slike saker fordi dem antagelig vil bli henlagt så vil politiet aldri gripe inn og han vil muligens slippe billigere unna når det kommer en litt mer alvorlig sak. Sier ikke at man ikke skal anmelde alvorlig vold, men vi snakker her om et lite basketak på undomsskolen hvor den psykiske knekken tydeligvis var hovedproblemet. Det er nok av tilfeller som er svært alvorlige og hvor politiet i høyeste grad bør være involvert, derfor mener jeg det er viktig at man er flink å vurdere relevansen av sin egen sak. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 2. august 2011 Forfatter Del Skrevet 2. august 2011 Burde jeg annmelde dette? tror ikke poltiet på jessheim har så mye og gjøre?`som oslo polti Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 radivx: politiet definerer selv hva de legger i vold (som tidligere sitert): Med vold mener vi for eksempel spark eller slag med hånd eller en hvilken som helst gjenstand. Du kan ha blitt utsatt for vold selvom du ikke har fått synlige merker eller skader. Vold kan også være å bli dyttet eller holdt fast i et eller annet grep. Og politiet ønsker at vold skal anmeldes. Det trådstarter har blitt utsatt for, vil jeg betrakte som vesentlig mer alvorlig enn "holdt fast i et eller annet grep", som også bør anmeldes. Dessuten må du huske på at ettersom dette var en skolebuss, innebærer det trolig at TS går på samme skole som han som slo. Han må kanskje se denne personen daglig, og være redd for at det kan gjenta seg. Etterhvert kan dette bygge seg opp til et voldsomt hat. Man bør alltid si ifra dersom man på barne/ungdomsskolen blir utsatt for mobbing/vold. Jeg har selv flere bekjente som har blitt utsatt for slike ting på barne/ungdomsskolen, og det ødelegger resten av livet! Mobbing bør man si ifra til lærer, forelder, inspektør, rektor eller helsesøster. Vold derimot bør anmeldes. Kanskje sender politiet saken videre til skoleledelsen dersom de ikke har ressurser til å behandle saken, men som det nevnes så blir i allefall anmeldesen registrert. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Burde jeg annmelde dette? tror ikke poltiet på jessheim har så mye og gjøre?`som oslo polti Nei, ikke hvis du bare er ute etter å få erstatning. Det eneste som skjer er at det blir henlagt, og han vil kanskje bli mindre troverdig om han får en lignende anmeldelse senere Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 2. august 2011 Forfatter Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Han fikk utvisning tror jeg. MEN utvisning da vinner jo han for da slipper han skola, derfor anmelder jeg dette, uansett så er dette uprovosert vold han skule få meg til og stikke av der jeg sitter fordi dem skal ha hele plassen så truet han meg og slo meg uten at jeg provoserte han på noen måte Endret 2. august 2011 av fsx v1.1 Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Han fikk utvisning tror jeg. MEN utvisning da vinner jo han for da slipper han skola, derfor anmelder jeg dette Så det her handler om å vinne eller tape? Få med deg en gjeng og bank han, og så skulk skolen en dag mer enn han er utvist. Da vinner du. Om du anmelder har du tapt Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 2. august 2011 Forfatter Del Skrevet 2. august 2011 Er ikke ute om og vinne men han skal settes på plass som alle andre på skolen sier at han burde bli setta på plass, anmelder for og få han sette på plass og kanskje en liten oppreisning Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Er ikke ute om og vinne men han skal settes på plass som alle andre på skolen sier at han burde bli setta på plass, anmelder for og få han sette på plass og kanskje en liten oppreisningRing mora hans og be hun sette han på plass Er du ute etter oppreisning så er det politiet som er veien. Men det er en veldig dårlig grunn til å anmelde noe, med mindre man har hatt økonomiske tap Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 2. august 2011 Forfatter Del Skrevet 2. august 2011 Dem har et ontlig hus som dem har kjøpt og en kjempe ny bil så tror dem har god råd, veit fult navn til han og kan sikker sjekke hvor mye dem tjener i året? husker ikke nettsiden. Jeg er ute etter annmeldelse og oppreisning, skal jeg si "Hei jeg ønsker og anmmelde et forhold som inebærer vold og trusler" så får jeg spørsmål så sier jeg "jeg ønsker oppreisning" skal jeg si deT? Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Familiens inntekt kan du sjekke på skattelistene (google it), uten at jeg ser hvor du ender med det... Etter at du har sagt at du ønsker å anmelde et forhold som innebærer vold og trusler, kommer du _ikke_ til å få spørsmål om du ønsker oppreisning. Jeg foreslår at du ikke har oppreisning i tankene i det hele tatt. Politiet er proffesjonelle på dette. Om de oppfatter en situasjon der de mener du trenger oppreisning, så får du tilbud om dette. Spørsmålene jeg snakket om er mer "Navn, adresse, personnummer osv." Kanskje du også får spørsmål om å fortelle hva som skjedde. Så får du trolig et anmeldelsesskjema du fyller ut. Jeg har aldri anmeldt et forhold. Bruker bare litt fornuft. Å anmelde noe skal ikke være vannskelig, og du vil bli tatt godt imot dersom du møter opp og holder deg saklig. Du har fått nok informasjon i denne tråden nå. Du har fått info om hvordan du går frem, og du har fått info om ulemper og alternativer av å anmelde. Ta et personlig valg på hvor vidt du ønsker å anmelde eller ikke. 1 Lenke til kommentar
Makky Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Du får ikke noen erstatning/oppreisning fra han som slo deg hvis du ikke har dokumenterte utgifter pga volden! Det du får tilbud om etter at du har anmeldt personen, er å søke om voldsoffer erstatning. Dette er erstatning betalt av staten. Så, akkurat som flere her prøver å si deg, ikke tenk på erstatning/oppreisning. Dette er Norge og ikke Amerika!! Anmeld ham dersom du ønsker at saken skal registreres hos politiet, det kan gjøre ting verre for ham dersom han havner i lignende situasjon igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå