Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe Toyota MR2

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter min første bil, og så i utgangspunktet på noen brukte småbiler fra Peugeot, Toytota, Hyundai osv., til maks 100.000.

Kom derimot over noen brukte MR2-er som matchet i pris, men var noen år eldre enn det jeg kunne finne i småbilsegmentet. En av de jeg har sett litt på er 11 år gammel, og gått drøye 80.000.

Kan en med null peiling kjøpe en slik bil? Jeg tenker at engangsutgiften på 100.000,- for bilen er én ting, men hvordan er det med service og vedlikehold av en slik "spesiell" bil? Bilen var forøvrig EU-godkjent for 4 måneder siden, og eier sier den har fulgt alle servicer.

Det er ganske uaktuelt for meg å kjøpe en bil som koster mye på service og bringer store utgifter i fremtiden, da jeg blir student om ett år.

Noen litt mer kyndige enn meg som har innspill? Var egentlig innstilt på å kjøpe en liten konebil, men så kom jeg over MR2-ene som var greie i pris, og da var liksom ikke Yaris så stilig lengre... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er villig til å gjøre research med å finne service-manual for bilen, lære deg å mekke bil og handler deler på Ebay, (å handle ting fra delelageret til merkeforhandleren er ran i åpen dagslys) så vil jeg tro MR2 vil være en god og billig bil å drifte.

Du må elske å ta vare på bilen mao.

Ellers hold deg unna.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

MR2 er i mine øyne en bil for entusiaster. Dersom hensikten din er at kjøretøyet først og fremst skal ta deg fra A til B, ville jeg heller vurdert andre alternativer. Toyota er kjent for å være kvalitet, men MR2 og Celica er gjerne kjørt mye hardere enn andre modeller fra samme produsent. Hva eier sier om bilen er helt uinteressant; han har en agenda, og det er å tjene mest mulig på salget. Dokumentasjon er stikkordet. Be gjerne om NAF-test, og eventuelt få med deg en kompis med kunnskap om bil.

Det hele koker ned til et spørsmål om fornuft eller følelser. Som student er det ønskelig med et pålitelig, billig bilhold som ikke ødelegger nattesøvnen og økonomien. Da finnes det langt bedre alternativer enn liksom-sportsbiler.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=29599465

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=29756093

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=29750865

Lenke til kommentar

MR2 er lagd for å tåle en trøkk. Og det at det er en sportsbil, behøver ikke bety at den er herjekjørt og ikke passet på. Jeg for min del vil heller si at det i de fleste tilfeller er motsatt.

Ta en titt på MR2-en. Flotte, tøffe og morsomme biler som samtidig er lettsolgte i lang tid framover.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Yaris er jeg egentlig litt lunken til etter å ha sett på noen nyere modeller av den hos forhandler. To modeller jeg er mer positivt innstilt til er 206-en til Peugeot og Hyundai Getz. Fant en Getz hos bruktbilforhandler til 120.000,-, den var vel 4-5 år gammel mener jeg og gått rundt 40'.

Er disse to biler som kan være noe? Og kan man prute noe særlig på slike biler? F.eks. fått Getz-en ned i 110?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...