vebbiii Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Javel, det er altså då å skjøna slik av di dei "dårlege" sjåførane bråbremsar for fylgja norsk lov og tilpassa farten etter tilhøva lagar ulukker, av di dei gode let vera å gjera nett det og difor køyrer i dei bak? Kan du då skjøna og forstå kvifor politiet i dag løner desse "gode" med prikkar i førarkortet for åtferda grunna brot på vegtrafikklova, medan dei "dårlege" ikkje vert straffa? Noko viktig du, men ikkje politiet har fått med seg her, sidan DEI straffer dei "gode" og let dei "dårlege" vera? Du misforstår innlegget mitt. Jeg mener ikke at de som ligger for tett på bilen foran eller ikke følger med er en god sjåfør. Snarere tvert i mot. Det jeg sier er bare det at om man får sol i øynene vil det være naturlig å bremse ned, men ikke bråbremse om man har en bil rett bak. Om man kjører i riktig hastighet mener jeg dette vil være riktig i enhver situasjon. Lenke til kommentar
tissogtass Skrevet 22. august 2011 Forfatter Del Skrevet 22. august 2011 Ca fra a til b. http://maps.google.no/maps?saddr=Storgata%2FRv86&daddr=Storgata%2FRv86&hl=no&sll=69.229814,17.98713&sspn=0.001237,0.005461&geocode=FQJcIAQdiHMSAQ%3BFRBcIAQdEHISAQ&mra=me&mrsp=0,1&sz=17&vpsrc=0&z=17 okei, jeg skjønner dette, jeg har også lagt meg lang flat hos politiet. jeg kjørte hensynsfullt å varsomt hele tiden. jeg gjør det. har alldri engang enda fått fartsbot ! Bare at jeg har trekkt tilbake samtykket til førerkort hos politiet. jeg vet jeg har vikeplikt, er ikke dum. å i det jeg kommer fra a til b blender sola meg , ca mett i mellom der, noe jeg selv ikke kan for, å bremsene mine er krute goood, eg hadde ikke numm sjangs å stoppe der. jeg bremset kraftig , jeg stod på bremsa, å i det eg ca kommer ned til 25km/t treffer jeg den rulator stolen. å til opplysning , så har denne mannen vært påkjørt 2-3 ganger før han er 80 år, jeg kjenner vedkommene. Det jeg mener at mange vitnene er på min side, er at denne personen kjører den rulator stolen vinglete å plutselig svinger ut. han er farlig for selve traffikken gennerl... menmen... Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Men til synvende og sist så har han lovet på sin side. Lenke til kommentar
tissogtass Skrevet 22. august 2011 Forfatter Del Skrevet 22. august 2011 Men til synvende og sist så har han lovet på sin side. trur du ikkje eg skjønne det ??? trur du eg ikkje kan trafikkreglan??? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Javel, det er altså då å skjøna slik av di dei "dårlege" sjåførane bråbremsar for fylgja norsk lov og tilpassa farten etter tilhøva lagar ulukker, av di dei gode let vera å gjera nett det og difor køyrer i dei bak? Kan du då skjøna og forstå kvifor politiet i dag løner desse "gode" med prikkar i førarkortet for åtferda grunna brot på vegtrafikklova, medan dei "dårlege" ikkje vert straffa? Noko viktig du, men ikkje politiet har fått med seg her, sidan DEI straffer dei "gode" og let dei "dårlege" vera? Du misforstår innlegget mitt. Jeg mener ikke at de som ligger for tett på bilen foran eller ikke følger med er en god sjåfør. Snarere tvert i mot. Det jeg sier er bare det at om man får sol i øynene vil det være naturlig å bremse ned, men ikke bråbremse om man har en bil rett bak. Om man kjører i riktig hastighet mener jeg dette vil være riktig i enhver situasjon. Det er ikke snakk om å være høflig for uopmerksome rompeslikkere, Er fin trening for personer å måtte bråbremse fordi bilen foran bråbremser. Dermed lærer de for hvilken avstand de må holde. Om hindringen til forankjørende er sollys eller en person har ingenting å si. For bak det kraftige sollyset kan det faktisk være en skummel hindring.... Virker mer som om du er en dårlig sjafør. Du skal tross alt kunne stoppe for alle påregnelige hindringer. Endret 26. august 2011 av morgan_kane Lenke til kommentar
vebbiii Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Er fin trening for personer å måtte bråbremse fordi bilen foran bråbremser. Dermed lærer de for hvilken avstand de må holde. Dette sier det meste om dine egenskaper som sjåfør. Til info, jeg kjører svært mye. Jobben min er per i dag nettopp det. Det jeg gjør med "romperyttere", er å bremse ned, til kanskje 20 under fartsgrensen, for så å gasse opp. Vanligvis tar de hintet. Dersom de ikke gjør det, gjentar jeg prosessen. Men det å bråbremse slik du beskriver er rett og slett idiotisk og skaper farlige situasjoner. Uansett har ikke dette noe med TS sitt innlegg å gjøre, så jeg vil dermed forsøke å legge denne ballen død. Endret 27. august 2011 av vebbiii 1 Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Er fin trening for personer å måtte bråbremse fordi bilen foran bråbremser. Dermed lærer de for hvilken avstand de må holde. Dette sier det meste om dine egenskaper som sjåfør. Til info, jeg kjører svært mye. Jobben min er per i dag nettopp det. Det jeg gjør med "romperyttere", er å bremse ned, til kanskje 20 under fartsgrensen, for så å gasse opp. Vanligvis tar de hintet. Dersom de ikke gjør det, gjentar jeg prosessen. Men det å bråbremse slik du beskriver er rett og slett idiotisk og skaper farlige situasjoner. Uansett har ikke dette noe med TS sitt innlegg å gjøre, så jeg vil dermed forsøke å legge denne ballen død. Nå var det no ikke såkalte romperyttere som var problemet, men potensielt farlige situasjoner som null sikt i sollys. Lenke til kommentar
tissogtass Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 Er fin trening for personer å måtte bråbremse fordi bilen foran bråbremser. Dermed lærer de for hvilken avstand de må holde. Dette sier det meste om dine egenskaper som sjåfør. Til info, jeg kjører svært mye. Jobben min er per i dag nettopp det. Det jeg gjør med "romperyttere", er å bremse ned, til kanskje 20 under fartsgrensen, for så å gasse opp. Vanligvis tar de hintet. Dersom de ikke gjør det, gjentar jeg prosessen. Men det å bråbremse slik du beskriver er rett og slett idiotisk og skaper farlige situasjoner. Uansett har ikke dette noe med TS sitt innlegg å gjøre, så jeg vil dermed forsøke å legge denne ballen død. Nå var det no ikke såkalte romperyttere som var problemet, men potensielt farlige situasjoner som null sikt i sollys. Jaa, har dere sett hvor dette skjedde? jeg la jo ut en link. men jeg har et spørsmål, når det er gådd 3 uke hos politiet å jeg ikke har hørt noe enda? hvaa skal jeg gjøre da når det gjeld førerkortet mitt ? onsdan 31.08.11 er det gådd 3 uke.. må jeg vente da til torsdag før jeg drar til dem? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Spørsmålet reguleres av vegtrafikkloven § 33 nummer 3: 3. Finner politiet at fører eller eier av motorvogn eller den som på eierens vegne har rådigheten over motorvognen med skjellig grunn er mistenkt for et straffbart forhold som kan medføre tap av retten til å føre førerkortpliktig motorvogn, kan en polititjenestemann midlertidig tilbakekalle føreretten og ta førerkortet fra ham. Spørsmålet om å opprettholde midlertidig tilbakekall av føreretten og beslaget skal snarest mulig forelegges for en tjenestemann som hører til påtalemyndigheten. Beslutningen skal være skriftlig. Dersom den mistenkte ikke samtykker i det midlertidige tilbakekallet av føreretten og beslaget, må spørsmålet innen 3 uker oversendes tingretten til avgjørelse. Fristberegningen følger reglene i domstolloven, her § 148 annet ledd: Frister, som er bestemt efter uker, maaneder eller aar, ender paa den dag i den sidste uke eller den sidste maaned, som efter sit navn eller sit tal svarer til den dag, da fristen begynder at løpe. Har ikke maaneden dette tal, ender fristen paa den sidste dag i maaneden. Fristen her er på tre uker, noe som vil si at hvis førerkortet ble beslaglagt 10. august (eller du trakk tilbake samtykket 10. august) løper fristen for politiet ut 31. august (tre onsdager etter 10. august). 1. september kan du kreve førerkortet tilbakelevert med mindre politiet både har sendt saken til tingretten og tingrettens avgjørelse forventes avsagt innen 1 uke (sistnevnte følger av Politidirektoratets rundskriv 2007/001 pkt 3.8.5). 1 Lenke til kommentar
tissogtass Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 Spørsmålet reguleres av vegtrafikkloven § 33 nummer 3: 3. Finner politiet at fører eller eier av motorvogn eller den som på eierens vegne har rådigheten over motorvognen med skjellig grunn er mistenkt for et straffbart forhold som kan medføre tap av retten til å føre førerkortpliktig motorvogn, kan en polititjenestemann midlertidig tilbakekalle føreretten og ta førerkortet fra ham. Spørsmålet om å opprettholde midlertidig tilbakekall av føreretten og beslaget skal snarest mulig forelegges for en tjenestemann som hører til påtalemyndigheten. Beslutningen skal være skriftlig. Dersom den mistenkte ikke samtykker i det midlertidige tilbakekallet av føreretten og beslaget, må spørsmålet innen 3 uker oversendes tingretten til avgjørelse. Fristberegningen følger reglene i domstolloven, her § 148 annet ledd: Frister, som er bestemt efter uker, maaneder eller aar, ender paa den dag i den sidste uke eller den sidste maaned, som efter sit navn eller sit tal svarer til den dag, da fristen begynder at løpe. Har ikke maaneden dette tal, ender fristen paa den sidste dag i maaneden. Fristen her er på tre uker, noe som vil si at hvis førerkortet ble beslaglagt 10. august (eller du trakk tilbake samtykket 10. august) løper fristen for politiet ut 31. august (tre onsdager etter 10. august). 1. september kan du kreve førerkortet tilbakelevert med mindre politiet både har sendt saken til tingretten og tingrettens avgjørelse forventes avsagt innen 1 uke (sistnevnte følger av Politidirektoratets rundskriv 2007/001 pkt 3.8.5). Takk For svaret ! Det var et godt svar Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 (endret) Oppdatering? Lei historie. Fotgjengerfelt er ofte en felle for sjåfører. Holdt på å få en uniformert politibil i rumpen da jeg kjørte mc og stoppet ved overgang. Jeg fulgte ekstra godt med pga bilen bak og bilen bak holdt sikkert bare øye med meg. Hørte hvinte i dekkene bak! Overganger er ofte feller og vi sjåfører må følge godt med. Tror vi alle kunne blitt drapsmenn dersom det kom en fotgjengere ut i overgangen til "riktig" tid. -Har merket meg at ved styrtregn er det ofte fotgjengere stuper uti vegbanen. Da er ofte sikten dårlig også. Endret 20. september 2011 av Luske_Ludvig Lenke til kommentar
tissogtass Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 Fikk sperrefrist på 7mnd og ei bot. Er ferdi med dette nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå