Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router blokker for min BNC server

Anbefalte innlegg

Har nettopp sotte opp ein BNC server (bounser) som eg skal ha på QuakeNet, men som eg ikkje klarer og connecte til :-? Den står hos en venn som har router og 2 andre dataer oppkobla. Men når eg skal koble meg til hindrer routeren det (seff :evil:) routeren må vere der!

Noen som har noen som vet ka eg skal gjøre?? har testa med desse portane: 31337, 7777, 27015 og 27005 men ingen virka.

Pls hjelp meg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finst alltid en konfigurasjonsfil for å bestemme hvilken port bounceren skal lytte på. Dersom du bruke psyBNC så heter fila psybnc.conf. Velg f.eks port 30152 der.

Deretter må vennen din med shellserveren forwarde port 30152 i routeren til sin server lokalt.

Lenke til kommentar

Alt eg kan si om routeren er at den er en 3com router og er J*v*g plag som, og eg har prøvd med mange IP`er som kunne a vet dataen og porten er vertfall rett, klarer og connecte lockalt men ikke over nettet!!!

Routeren som ødelegger.

Noen som vet ka eg skal gjøre ?? bortsett fra og kaste routeren ??

Lenke til kommentar

Har du forward'a porten(e) (f.eks 30152) til maskinen som kjører psyBNC? Hvis ikke det fungere så er jo et alternativ å kjøre DMZ (vet ikke om du kan gjøre det 3COM routere, men jeg kan gjøre det på min SMC router) til maskinen som kjører server, men da bør han kompisen din kjøre firewall på maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...