Kjusern Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Er fornøyd med tidligere handel fra komplett.no, og ser for meg at neste pc også blir fra komplett.no. Ønsker ikke å bygge selv, men er på utkikk etter god PC med de ikke altfor store kravene. Selvfølgelig de seneste komponenter, men ikke nødvendigvis de dyreste. Bruken er følgende: Excel, Word, laste mye film, serier, musikk, bruke itunes(til 4stk iPhones), streame og se film på TV fra PC(1m avstand), ikke noe spill, skal stå på stort sett hele døgnet og laste litt(alle i familien er innom pc’n i løpet av dagen), mye surfing. Utifra disse kriteriene ser jeg ikke for meg noen ”tunge” oppgaver. Jeg prøver også å se for meg behovet for SSD, men da den ikke skal bootes opp ofte og ingen program som er krevende, ser jeg ikke for meg at det kan forsvare en SSD disk som tross alt koster litt? På jordet her? Et annet aspekt jeg tenker på er om det er ”lurt” å vente på windows 8, men det kan kanskje ta år og dag til…? Skjerm har jeg. Er denne sammensetningen fra komplett.no god, eller burde jeg vurdert andre komponenter? Burde jeg sette inn ekstra harddisker, eller ha eksterne til lagring av filmer, serier og musikk? Er denne ”stille”? Dersom jeg vurderer å vente litt, når kan jeg anta en slik PC vil bli oppdatert med enda nyere komponenter, og til sikkert samme pris som denne til 4995,-? Jeg følger en del med på dinside.no og ser på sammenligninger av pc-tester, noen som vet om det kommer en test der snart på 5.000.- kroners Pc’r? Andre aspekter som burde vurderes? Noen som har akkurat denne PC som har erfaringer? Takker for alle svar! Dette er pc fra komplett.no til 4995,- http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10161 • Fractal Design Define R3 Black Pearl • Silver Power SP-SS500 500W PSU • ASUS M4A88TD-V EVO/USB3, Socket-AM3 • AMD Athlon II X2 250 • Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 • Sony Optiarc DVD±RW Burner, AD-7260S • Western Digital Caviar® Blue 500GB • ASUS GeForce 210 512MB Silent PhysX CUDA • Logitech Desktop MK120 (Nordic) • Logitech OEM S-120 2.0 høyttaler • Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit • Garanti 3 år - Sende inn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå