wampster Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Hei. Tenker på å kjøpe meg et nytt skjermkort, da mitt gamle - et radeon 4850 begynner å bli litt utdatert. Det jeg først og fremst vil oppgradere er muligheten til å bruke flere skjermer samtidig. Bruksområdet er poker/programmering/bilderedigering/surfing/film o.l. Vil da et http://www.dustinhome.no/asus-radeon-hd6870-directcu-1gb-gddr5-pci-e-dvi-dp/product/5010548986 duge? Mvh -wampster Lenke til kommentar
phlake Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Det holder i massevis til ditt bruk, og det takler gaming også, dog ikke på ekstremt detaljnivå og oppløsning :o) Forøvrig vil et GeForce 560 ti til 200kr mer gi litt bedre ytelse, men jeg personlig foretrekker AMD og Eyefinity. Endret 28. juli 2011 av phlake Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Skal du bruke flere skjermer er du nesten nødt til å gå AMD (ved mindre du er villig til å anskaffe to Nvidia kort i SLI) da du kun trenger ett kort. Ville ha gått for et 6950 2GB. Minne er svært viktig når du skal kjøre flere skjermer, 1GB blir rett og slett en flaskehals. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 29. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) Mener du jeg er nødt til å ha et skjermkort til 2.200 for å kunne spille poker/drive med bilderedigering/andre programmer på 2 skjermer? Det hørtes litt rart ut. Er det ikke bare Videoredigering og/eller gaming som drar nytte av så mye ram på gpu? Ville ikke trodd at jeg trengte 2 gig ram på gpu'en for mer hverdagslige ting? Med mitt gamle 4850 har jeg null problemer med å ha mange programmer oppe samtidig, dog på en skjerm. Forresten, kan jeg kjøre 2 stk skjermer på et 4850 kort (i 1920 x 1200)? Jeg er ganske sikker på at det er dette jeg har: http://www.overclockersclub.com/reviews/powercolor_hd4850/ Endret 29. juli 2011 av wampster Lenke til kommentar
andylove Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Jeg har dette kortet selv og det står mellom GTX560ti og HD6870 i den klassen der. HD6870 og GTX560ti er også inngangsporten for anbefalt ytelse til BF3 (hvis det skulle være viktig). Selv har jeg 2 skjermer i fullHD, en Samsung LED og Samsung 40". Kobla til med HDMI og DVI og jeg har ingen problemer med noe som helst, egentlig. Eneste er at jeg hadde valgt skjermkort utifra hvem som har satt på en annen vifte enn AMD sin orgiginale. Har Saphire sin versjon og det støyer litt mer enn jeg foretrekker. Lykke til Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 HD 4850 støtter opp til to skjermer, det 6870-kortet som har blitt lenket til litt lenger oppe i tråden støtter to skjermer på DVI, men du må ha et aktivt DP -> DVI-adapter om du ikke har en skjerm med displayport innebygd for å få bruke en tredje skjerm. Et billigere alternativ for tre skjermer kan være et Sapphire FleX-kort, men du må da ha en skjerm som støtter HDMI for den tredje skjermen og et adapter for fjerde skjerm. Lenke til kommentar
Medallish Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Jeg har selv lige opgraderet fra et HD 4850 til et nu XFX HD6950 Dual Fan, da det var på tilbud til 1900,- hos Komplett for et par uker siden. Men ja hvis du bare trenger et skjermkort der er bedre end det du har, så vil jeg mener å det du har lenket til er ganske bra, og det støtter også Eyefinity hvis du ønsker det. Lenke til kommentar
Morsegutten Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Du kan jo Kjøpe XFX Radeon hd 6970 2 gb. den kan støtte mange skjermer. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Jeg har selv lige opgraderet fra et HD 4850 til et nu XFX HD6950 Dual Fan, da det var på tilbud til 1900,- hos Komplett for et par uker siden. Men ja hvis du bare trenger et skjermkort der er bedre end det du har, så vil jeg mener å det du har lenket til er ganske bra, og det støtter også Eyefinity hvis du ønsker det. Du kan jo Kjøpe XFX Radeon hd 6970 2 gb. den kan støtte mange skjermer. Bruksområdet er poker/programmering/bilderedigering/surfing/film o.l. Hva med å lese hva TS vil ha og trenger før dere kaster ut langt dyrere kort enn han trenger? Lenke til kommentar
wampster Skrevet 31. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2011 Jeg kan jo fortsette denne tården med hva for skjermer som kunne vært bra for poker. Jeg ser etter 1920 x 1200. Finnes det noen gode og rimelige, prisklasse rundt 2000? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) Du sier ditt gamle skjermkort begynner å bli utdatert. Er dette kjøpet da kun motivert av at kortet er gammelt, eller mener du du trenger et nytt kort fordi det du allerede har ikke strekker til? Bruken din virker ikke veldig krevende, jeg hadde definitivt holdt meg til det du har i dag så lenge kortet faktisk yter godt nok. Jeg regner strengt tatt emd at det også skal takle to skjermer i 1900x1200 så lenge bruken din ikke er mer krevende enn det du har oppgitt. edit: Men nå var du over på skjermer ja. Her har du en fin en. Endret 31. juli 2011 av srbz Lenke til kommentar
wampster Skrevet 31. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) Ja, kom frem til det jeg og etter å ha lest meg opp litt og sett svarene på tråden her. Det jeg lurer på nå er om noen har noen gode anbefalinger på skjermer med 1920 x 1200 som ligger på rundt 2 lapper. -wamp edit: så link nå. skal sjekke den. takk :-) Endret 31. juli 2011 av wampster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå