Formula90 Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Hei, Noen her som holder på med det? Fikk meg en arduino idag, så har sittet i heile dag med den har laget en 3x3 led matrix, men sjønner ikke helt kodene, så får ikke de led lysene jeg vil til å lyse, det med LOW og HIGH.. sånn som koden er nå så lyser en rekke i midten. const int row[3] = { 4,8,12 }; const int col[3] = { 3,7,11 }; int mydelay = 3; int mydelay2 = 500; void setup() { // iterate over the pins: for (int thisPin = 0; thisPin < 3; thisPin++) { // initialize the output pins: pinMode(col[thisPin], OUTPUT); pinMode(row[thisPin], OUTPUT); } } void loop() { //draw the screen DrawX(); delay(mydelay2); } void DrawX() { for (int thisRow = 0; thisRow < 3; thisRow++) { digitalWrite(col[1], HIGH); digitalWrite(row[1], LOW); delay(mydelay2); digitalWrite(col[1], LOW); digitalWrite(row[1], LOW); delay(mydelay2); } } Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Noen som har noe genrele tips til en som vil lære om arduino, eller microcontrollere generelt? = D Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Kan desverre ikke arduino, men har drevet noe med uC fra AVR Atxmega128. Da er det egentlig C-programmering (noe C++ er nyttig og) som gjelder. Så må man kunne bruke pekere og det å bruke/utnytte ferdiglaga biblioteker. En del ting som LED's syns jeg var ekstremt lett i AVR.. Bare basic C-programmering Vi drev med ferdige brett med innebygget LEDs og alt man trenger da, noe som gjorde at vi konset oss mest om programmeringen og mindre om kobling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå