xzibiz Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Trenger litt ekspert hjelp til å route noe trafikk på ein linux server. Har ein server med debian server installert. Oppå denne har eg installert vmware serve 2.0, som eg igjen har installert debian desktop. Fram til denne trenger eg litt port forwarding. Nettverket er som følger: WAN -> eth0 -> server -> vmnet8 -> debian desktop Der eth0 har ekstern ip fra isp. vmnet8 har 192.168.148.1 og desktopen har 192.168.148.129 Ka må til for å få dette til å fungere ? Pr dags dato er det ikkje installert noe fiksfax på serveren. Har brukt shorewall tidligere, men vet ikkje heilt kossen eg skal få til dette. Endret 1. august 2011 av xzibiz Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 http://www.debian-administration.org/articles/73 sjekka ikke artikkelen så nøye, men det du trenger går gjennom iptables. Uendelig mange måter å gjøre dette på gjennom iptables, så det er bare å begynne, så finner du fort ut hva som fungerer og ikke fungerer. Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 1. august 2011 Forfatter Del Skrevet 1. august 2011 Fekk det til ved hjelp av shorewall. Men hovedfeilen låg hos cleinten som hadde feil gateway adresse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå