Gå til innhold

Skal kjøpe min første rifle :)

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har altså tenkt å kjøpe min første rifle :) Har tidligere lånt rifle av mor/far, men ettersom jeg nå skal gå ett år på "Jakt-linja" (storvilt) ved Hardanger folkehøyskole har jeg funnet ut at det er på tide å skaffe seg sin egen. Jeg har tenkt meg en pris rundt 20-25 000 +/-, som skal inkludere rifle, kikkert og evt. annet (som stokk og magasin). Nå har det seg slik at rifla skal brukes både til jakt og til noe konkurranse (jaktfelt).

Foreløpig har jeg og faren min blitt enige om noe i denne duren:

- SCHULTZ & LARSEN CLASSIC til 11 000,-. Går for et kaliber på 6,5x55 her.

- Bytter ut stokken med en KKC STOKK til 5000,-

- Kikkert (her trenger jeg hjelp!) prisklasse rundt 7-8000,- høres fornuftig ut...

-Lyddemper? (er det noe poeng?)

++++

Så hva synes dere? Kom gjerne med litt kritikk til slik at jeg kan ende på den "ultimate-rifla" til 20-25 000,- :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg har altså tenkt å kjøpe min første rifle :) Har tidligere lånt rifle av mor/far, men ettersom jeg nå skal gå ett år på "Jakt-linja" (storvilt) ved Hardanger folkehøyskole har jeg funnet ut at det er på tide å skaffe seg sin egen. Jeg har tenkt meg en pris rundt 20-25 000 +/-, som skal inkludere rifle, kikkert og evt. annet (som stokk og magasin). Nå har det seg slik at rifla skal brukes både til jakt og til noe konkurranse (jaktfelt).

Foreløpig har jeg og faren min blitt enige om noe i denne duren:

- SCHULTZ & LARSEN CLASSIC til 11 000,-. Går for et kaliber på 6,5x55 her.

- Bytter ut stokken med en KKC STOKK til 5000,-

- Kikkert (her trenger jeg hjelp!) prisklasse rundt 7-8000,- høres fornuftig ut...

-Lyddemper? (er det noe poeng?)

++++

Så hva synes dere? Kom gjerne med litt kritikk til slik at jeg kan ende på den "ultimate-rifla" til 20-25 000,- :!:

heldig som har et slikt budsjett :p har selv lyst på rifle men er enda usikker på hvilken jeg skal ha.

men kikkertsiktet mitt skal uansett være ett fra Carl Zeiss er veldig sugen på Classic.

Carl Zeiss ligger i verdensledelsen inne optikk sammen med Swarovski. så en dokumentar og om dette og Zeiss behandler hver enkelt linse opp til flere ganger mer en andre produsenter gjør. dette er optikk laget med kjærlighet.

men om du velger en annen Zeiss en Classic. pass på att du får et tysk produsert kikkertsikte, det er ett amerikansk firma som produserer Zeiss under deres lisens men langt ifra så bra. tror et av de heter: Conquest.

lydemper er jo og bra om du setter pris på og hørselen din.

vet ikke om dette var til hjelp men uansett, lykke til :p

Endret av kadabriel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...