ReGaiN Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Lurer på om dere kan hjelpe meg med å finne ut hvilket årstall denne er fra, og om det er stålstregs- eller nylonsgitar.. Endret 28. juli 2011 av ReGaiN Lenke til kommentar
proaudio Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Sett på Ibanez Collectors World? Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Med den brua der er det en stålstrenger, det kan jeg hvertfall anslå. Nylonstrenger skal helst knytes rundt brua, mens stålstrenger holdes nede av pegs. Er det ikke slik a', dere? Lenke til kommentar
edge Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Tunere og bro tilsier stålstrenger. Alder? Finner du et serienummer på gitaren, så er jo det gull verd. Bokstaven V i modellnavnet tilsier vel noe sånt som at det er vintage-serien, så så veldig gammel er den nok ikke. Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 9. august 2011 Forfatter Del Skrevet 9. august 2011 Det er ikke noe serienr på den, lett over alt.. Prøvde å poste på Ibanez collectors world, men greide ikke å lage meg bruker der.. Mange som sier at det skal være stålstrenger pga. måten de er festa nederst på, men så er det noen som sier at det skal være nylon pga. hullene på gitarhodet. Lenke til kommentar
edge Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 Rimelig sikker på at det er stålstrenger, nylonstrengere har vel vanligvis tunere i plast. Om du ser inni lydhullet, mot halsen, så skal det være en skru for å justere trussrod. Om den har det så er det stålstrenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå