findon Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Kjøpte meg en hitachi deskstar 7k3000 3TB disk, og begynte på formatteringen denne uka. Fikk avbrutt formattering de første gangene pga diverse windowsupdate som tok en automatisk omstart, men nå har den kjørt i 24 timer og for en time siden endret den plutselig status til 1%! WTF har jeg gjort feil? Må jeg beregne de neste 3månedene på formattering med en 800w varmeovn stående på midt i solsteika for å få brukt sjiten eller... hm Har startet ntfs-formattering via diskmanagement på win7-64. Brukte clusterstørrelse på 32kb siden jeg for det meste skal ha større filer der Lenke til kommentar
findon Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Den var ikke formattert, så jeg kan desverre ikke bruke hurtigformattering Lenke til kommentar
johome Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Kan ikke skjønne hvorfor du ikke kan bruke hurtigformattering . Lenke til kommentar
findon Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 hurtigformattering er kun mulig på harddisker som allerede er formattert, dvs disker som enten er levert ferdig formattert eller at man selv har kjørt førstegangsformattering. Hvorfor den ikke kom ferdig formattert aner jeg forsåvidt ikke, men antar det er fordi 3tb disker noen ganger trenger ekstra drivere etc Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Det du sier der stemmer ikke. Forskjellen på vanlig formatering og hurtig er kun at vanlig først sjekker disken for feil. Det tar 99% av tiden. Selve formateringen tar bare få sekunder. Det er kun bootsektor og filtabeller som skal skrives. Det er forsåvidt fornuftig å sjekke en helt ny disk, så det er kurant å starte med vanlig formatering. Men det er ikke nødvendig, resultatet blir akkurat det samme. Lenke til kommentar
findon Skrevet 29. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2011 Får bare feilmelding når jeg prøver hurtigformattering. Tror egentlig at disken er DOA, får teste mer i helga Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Sikker på at PCen din støtter 3 TB disk? Har ikke satt meg noe særlig inn i denne problematikken enda, vet ikke om slike symptomer kan komme av en ikke-kompatibel kontroller. Ville bare nevne muligheten. WD selger jo 3 TB disk med egen kontroller for å unngå problemer. http://www.legitreviews.com/article/1442/1/ Lenke til kommentar
findon Skrevet 29. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2011 nja, tror den skal støtte det men har jo lurt på det ja. Asus p6x58de hovedkort og win7-64, og disken er ikke satt opp med MBR så jeg tror det stemmer. Rakk såvidt å teste den med en annen sata port i morges, og da boota ikke maskina hehe. Lenke til kommentar
johome Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Du kan jo prøve EaseUS Partition Manager Programmet støtter disker opptil 4 TB. Lenke til kommentar
findon Skrevet 29. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2011 må ha vært et eller annet som ikke satt fast skikkelig på SATApluggen, etter å ha jokka litt frem og tilbake i drivebayen fikk jeg kjørt quickformat på 2 sekunder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå