Gå til innhold

Strømforsyning

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem.

For ett halvt år siden bestilte jeg en 300 W strømforsyning. Den funket helt til jeg satt inn nye vifter. Jeg hadde i 11 vifter, hørte på musikk fra cd-rom samtidig som jeg kjørte scandisk. Oops, der restarta maskinen uten forvarsel. Jeg starta fler ganger og prøvde, det samme skjedde. Jeg fant det greit i at jeg koblet ut en del kabinettvifter. Nå har jeg kjøpt nytt kabinett og skal ha ny kjøling også. Trenger jeg å skifte strømforsyning?

Hva anbefaler dere?

Chieftec 340 W ser bra ut i forhold til overklokking.

[ Denne Melding var redigert av: simiden på 2002-02-05 20:03 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-02-06 17:25, NO_TECH skrev:

Har byttet ut chieftech 340w med enermax 431w :smile:

sikrer meg nokk strøm :smile:

chieftech psu bråker endel mere oxo :smile:

men enermax er endel dyrere :smile:

Vil dette holde for meg?

1,4 t-bird@1729 MHz

2*CAF12(6.0W)

3*AF8-25IM-74(5,76W)

2* AF8-25IM-74(3,84W)

1*Case80HO+1*Delta Label 80mm(4,25W

2*Sunon (4W)

+Delta Label 4,56 W

+Cak-II38(skal skiftes ut med vannkjøling, 3,84 W)

+50mm GPU og 40mm Chipsett(?)

Total: 11 Fans(32,25 W på DCV 12)

Jeg tror sikringen på strømforsyningen har gått.

Har nå kun dette:

2*Sunon(4W)

Cak-II38 med Delta Black 60mm(3,84 W)

+50mm GPU og 40mm Chipsett(?)

Tilsammen 7,84 W.

Hva bør man anbefale her?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vil også anbefale Enermax´s strømforsyninger. Har akkurat gått til anskaffelse av en Enermax EG365P-VE(FC) strømforsyning på 350 W.

I tillegg til mindre støy, så kjøler også den bedre. Temperaturen på min 1 Ghz Pentium III falt med 4-5 grader, både på system og cpu. Ene og alene på grunn av strømforsyninga :grin: Ulempen nå blir vel at jeg må anskaffe filter for å unngå at det dras for mye støv inn i maskina :sad:

Har forøvrig også gått til anskaffelse av en ny cpu-vifte, Titan TTC-D5TB, som en erstatning for min forhenværende boxed-kjøler fra Intel. Enda mindre lyd :smile: Og bedre kjøling.

Før: Cpu 34-35

System 34-35

Nå: Cpu 25-26

System 22-23

Begynner å ligne litt nå :smile: Men nå er det vifta på skjermkortet (ATI Radeon 7500) mitt som "bråker" :sad:

Lenke til kommentar

Quote:

Hørselsvern

har vannkjøling+peltier selv men sliter med høy temp 40 grader idle 45 load på 156w peltier

mulig jeg hiver ut peltieren og går for rein vannkjøling

Dohh......:razz: Det høre ikke riktig ut....cpuen din gir ikke ut 156w.... så pelten skal være mer enn stor nok. Og vannkjølinga di skulle greit klare 156w...

Noe er gæli

Mvh

AK

Lenke til kommentar

jeg kjøpte akkurat en enermax 350w psu, sammen med en 19db 80mm vifte resulterte dette i null lyd, men midt under gledesrusen over lite lyd oppdaget jeg at PC-en min ikke funka..... jeg hadde visst knust t-fuglen min når jeg tok på vifta, jippi!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...